تولید کامپوزیت‎هایی با رسانایی بالا و کاربردهای فراوان

شرکت تالگا نتایج مثبت تست‌های کامپوزیت اپوکسی تقویت‎شده با گرافن خود را گزارش نمود.
تولیدکامپوزیت‎هایی با رسانایی بالا و کاربردهای فراوان

شرکت فناوری مواد پیشرفته تالگا (Talga) مستقر در استرالیا، نتایج رسانایی برجسته‎ای از تست‌های کامپوزیت‎‎های اپوکسی تقویت‌شده با تالفن (Talphene) که در twi  (موسسه جوشکاری) انگلستان انجام شده‎ است را گزارش نمود. پانل‎های پلیمری تقویت‌شده با الیاف کربن (CFRP) با استفاده از دیسپرسیون گرافن تالگا با نام تالفن در رزین اپوکسی کامپوزیت ساخته شد و در معرض طیف وسیعی از تست‎های رسانایی مربوط به کاربردهای هواپیما قرار گرفت.

نتایج گزارش‌شده توسط تالگا نشان داد که پانل‎های تالفن، در حفاظت از صاعقه عملکردی مشابه پانل‎های مسی (که در حال حاضر در هواپیماهای کامپوزیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد) را فراهم می ‎آورد، اما ۷۵ درصد وزن مس را ذخیره می ‎کند. نتایج بیشتر نشان می‌دهد که رسانایی قابل‌توجه تالفن شامل افزایش تا ۵۰۰ درصدی ضریب دی‌الکتریک، افزایش ۱۰۰ درصدی رسانایی گرمایی رزین و همچنین دماهای نقطه‎ای بیش از ۱۰۰ درجه سلسیوس در آزمایش‌های ضد یخ زدگی است.

از آنجا که رزین‌های CFRP معمولا رسانا نیستند، گفته می‌شود که این نتایج بسیار مثبت هستند. قابلیت بهبود وزن، رسانایی الکتریکی و گرمایی کامپوزیت‎های CFRP مزایای قابل‌توجهی برای کاربردهایی همچون محافظت از اصابت صاعقه و یخ زدایی از بال هواپیما دارد که در هر دو در حال حاضر از مش مس سنگین استفاده می‎شود. همین فناوری می‌تواند برای پره‌های توربین بادی که در زمستان به یخ زدایی دستی یا شیمیایی نیاز دارند نیز مفید باشد.

اکنون شرکت تالگا با استفاده از نتایج تست نمونه اولیه به عنوان کاتالیزور، محصولات خود را در بازار کامپوزیت‎ برای آغاز توسعه و توافق‎های تجاری مشترک با کاربران نهایی در سطح جهانی گسترش خواهد داد.

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.