رنگ نانویی شرکت گیتی آسا بر بدنه هواپیماهای ایرانی

شرکت گیتی آسا تولید کننده انواع رنگ‌های نانویی است که به بخش‌های نظامی و غیر نظامی خدمات ارائه می‌دهد. استفاده از رنگ‌های نانویی روی بدنه هواپیما باعث حفظ خصوصیات فنی و در نتیجه کارایی بالاتر هواپیما می‌شود.
 شرکت گیتی آسا

شرکت گیتی آسا یکی از تولید کنندگان رنگ‌های نانویی مناسب برای استفاده روی بدنه هواپیما است. در حال حاضر این شرکت، رنگ‌های نانویی مطابق با استانداردهای هوایی تولید کرده و بخش قابل توجهی از نیاز صنعت هوایی داخل کشور در حوزه رنگ بدنه هواپیما را تأمین می‌کند.

به گفته سید مهدی منصوری طهرانی، مدیر عامل گیتی آسا، بخشی از محصولات این شرکت شامل رنگ و پوشش‌های اپوکسی، پلی یورتان، اتیل سیلیکات، کلر کائوچو، کویل کوتینگ و پوشش‌های هوایی است. در بخش پوشش‌های هوایی مجموعه‌های مختلفی نظیر صنایع هسا اصفهان، سها، هوانیروز و پنها در بخش رنگ‌هایی نانویی از این شرکت خدمات دریافت می‌کنند. کاربرد این رنگ‌های نانویی در پرنده‌های نظامی و هم‌چنین هواپیماهای غیر نظامی است.

تمرکز اصلی گیتی آسا روی هواپیماهای نظامی است اما در بخش غیر نظامی نیز استقبال قابل توجهی صورت گرفته و به این ترتیب در این بخش نیز فعالیت‌های زیادی صورت گرفته است. به گفته منصوری، این شرکت ظرفیت تولید 123000 تن رنگ در سال را دارد که سهم تولید رنگ‌های نانویی هوایی سالانه بیش از 16 تن است.

مزیت استفاده از رنگ‌های نانویی روی بدنه هواپیما نسبت به رنگ‌های معمولی این است که در این صورت هواپیما خصوصیات فنی مورد نظر استانداردهای هوایی را حفظ کرده و به این ترتیب کارایی آن افزایش می‌یابد. به عبارتی هرچه حفاظت مناسب‌تری در برابر آسیب‌های محیطی از هواپیما صورت گیرد، بخش‌های فنی مختلف هواپیما استانداردهای خود را در مدت زمان بیشتری حفظ خواهد کرد. هم‌چنین استفاده از فناوری نانو باعث می‌شود عیوب احتمالی موجود در رنگ حین اجرا کاهش یابد.

شرکت گیتی آسا دارای گواهی نانو مقیاس است و علاوه بر رنگ‌های نانویی دارای محصولات دیگری از جمله پرایمر اپوکسی، لاکر آکریلیک، پلی یورتان تاپ کوت، پرایمر الکیدی و واش پرایمر است. هم‌چنین گیتی آسا نانو پوشش ضد لغزشی را برای یکی از مشتریان داخلی خود تولید کرده است که از نظر کیفی به تائید مشتری رسیده است.

منبع مطلب
نانومحصول ایرانی؛ پتوی هواپیما آنتی‌باکتریال

نانومحصول ایرانی؛ پتوی هواپیما آنتی‌باکتریال

شرکت نساجی زرباف امین پتوی هواپیما از جنس پلی‌استراکریلیک آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات تولید و به بازار عرضه کرده است. این پتوها در ایرلاین‌های داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند و علاوه بر آنتی‌باکتریال بودن، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر...