قرارداد ناسا برای حمایت از فناوری نانولوله‎ های کربنی با استحکام بالا

ناسا تحت برنامه تحقیقات نوآورانه تجاری کوچک، طی قراردادی با شرکت نانوکامپ از تولید مواد نانولوله کربنی با استحکام بالا حمایت می‎کند.
قرارداد ناسا برای حمایت از فناوری نانولوله‎های کربنی با استحکام بالا

ناسا قراردادی را با شرکت نانوکامپ (Nanocomp) برای ادامه تولید مواد نانولوله کربنی (CNT) با استحکام بالا منعقد کرد.

این قرارداد با قیمت ثابت امکان بهبود مداوم تولید نخ / نوار CNT با استحکام بالا برای استفاده در تولید کامپوزیت ‎های CNT با خاصیت استحکامی حداقل دو برابر کامپوزیت‎های فیبر کربن مورداستفاده امروزی را فراهم می‎نماید. این قرارداد همچنین مطالعه اهداف تجاری‎ سازی مواد  CNT و همچنین گسترش قابلیت‌های تولیدی برای کاهش هزینه‌های تولید نخ CNT با استحکام بالا را فراهم می‌سازد.

این قرارداد جایزه مرحله سوم تحقیقات نوآورانه تجاری کوچک (SBIR) است که توسط برنامه توسعه تغییر بازی ناسا تأمین می‎شود. دوره عملکرد 26 سپتامبر 2018 آغاز شد، با یک دوره پایه 15 ماهه و به دنبال آن یک دوره اختیاری 17 ماهه برای توسعه در حال انجام است. ارزش بالقوه برای دوره پایه و دوره اختیاری ۸.۱ میلیون دلار است.

پروژه کلی توسط شاخه مواد و فرآیند پیشرفته در اداره مرکز تحقیقات لانگلی در همپتون، ویرجینیا اداره می‌شود.

برنامه SBIR مشاغل کوچک را ترغیب می‌کند تا ایده‌های نوآورانه را توسعه دهند که نیازهای تحقیق و توسعه خاص دولت فدرال را برآورده می‎نماید. مرحله اول کار و نتایج، ‌پایه‎ ای منطقی برای توسعه مستمر، نمایش و تحویل نوآوری پیشنهادی در مرحله دوم و تلاش‎های بعدی ارائه می‌دهد. مرحله سوم، تجاری‌سازی فناوری‌های نوآورانه، محصولات و خدمات ناشی از قرارداد فاز اول یا فاز دوم است. هدف از برنامه توسعه تغییر بازی، پیشبرد مفاهیم اکتشافی و ارائه راهکارهای فناوری آماده انتقال به مأموریت‌های ناسا و صنعت است. هر دو برنامه تحت نظارت مأموریت فناوری فضایی ناسا قرار دارد.

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.