جشنواره پژوهش و فناوری صنعت آب و برق کشور به کار خود پایان داد

این جشنواره با مشارکت وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه، مراکز پژوهشی این وزارتخانه و با حضور حداکثری تمام ذی‌نفعان صنعت آب و برق اعم از حوزه‌های دولتی و خصوصی، شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌ها و شرکت‌های فناور نوپا و همچنین استارتاپ‌های فعال این حوزه برگزار شد.
جشنواره پژوهش و فناوری

عرضه توانمندی‌های پژوهش و فناوری صنعت آب و برق، شناخت چالش‌ها و نیازهای صنعت آب و برق، فراهم‌سازی بستر ارتقای فعالیت‌های پژوهش و فناوری و آمادگی برای استقرار زیست‌بوم نوآوری نیرو، تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، فنی و اجرایی کشور از اهداف برگزاری این رویداد بوده است. همزمان با برگزاری این جشنواره نمایشگاهی جانبی نیز به منظور ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و فناورانه در حوزه‌های صنعت آب برق و انرژی کشور برپا شده بود که در این رویداد بیش از ۳۰ شرکت دانش‌بنیان و استارتاپی، ۵۰ شرکت آب و آبفا، ۴۰ شرکت تولید، توزیع و انتقال برق، ۱۰ شرکت خصوصی و ۱۰ دانشگاه و پژوهشگاه به ارائه آخرین دستاوردهای خود پرداختند.


برای این دوره از جشنواره ۱۲ نشست تخصصی همچون "تجارب موفق بانوان در صنعت آب و برق"، "استارتاپ‌های حوزه آب و انرژی؛ مشکل فروش به دولت"، "امور تخصصی نوآوری و مالکیت فردی"، "گفتمان سیاسی در حوزه برق و انرژی"، "تدوین نظامنامه حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان" و "ارائه نیازهای فناورانه صنعت آب و برق" و... در نظر گرفته شده بود. یکی دیگر از رویدادهای این جشنواره برگزاری تور آزمایشگاهی بود که علاقه‌مندان در این تور امکان بازدید از آزمایشگاه‌های فشار قوی، رله و حفاظت، سنجش کیفیت، سیم و کابل، آب و بخار، سوخت و روغن، رنگ و پوشش و نیز یراق آلات پژوهشگاه نیرو را داشتند.
در جشنواره پژوهشی و فناوری وزارت نیرو میز دستاوردهای فناورانه نیز با هدف جمع‌آوری اطلاعات و کمک به مبحث تجاری‌سازی محصولات قابل استفاده در صنعت آب و برق مستقر شده بود.


از دیگر برنامه‌های این جشنواره ایجاد کریدور خدمات ایده تا بازار به منظور کاهش زمان تجاری‌سازی و افزایش نرخ موفقیت شرکت‌های دانش بنیان بود. از جمله وظایف این کریدور شناسایی و ارزیابی خدمات توسعه فناوری و تشخیص نیازهای تجاری‌سازی و امکان برآورده شدن آن است که در این کریدور پیشخوان مشاوره خدمات توسعه فناوری از قبیل: مشاوره‌های حقوقی، مالیاتی، بازرگانی، حمل‌ونقل، قرارداد بین‌الملل، مدیریت و... ارائه می‌گردید.
در این جشنواره پنلی تخصصی نیز به منظور بیان مشکلات روز شرکت‌های آب و برق پیش‌بینی شده بود تا با توجه به حضور نخبگان دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در این پنل، امکان رفع مشکلات و ارائه راه‌حل‌های قابل اجرا به صورت نشست‌های B2B پس از این پنل امکان‌پذیر باشد.

منبع مطلب
فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

صنایع نانوتک آینده (صنتا) با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با هدف ایجاد فرصت رشد و سرمایه‌گذاری جهت ارتقاء طرح‌های دانش‌بنیان برطرف‌کننده نیاز بازار و تبدیل آنها به پروژه‌هایی موفق، فراخوان سرمایه‌گذا...