نمایش دستاوردهای صنعت هوافضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

هجدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضای ایران با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از 15 تا 17 بهمن ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود. در این کنفرانس آخرین دستاوردهای دانش‌بنیانی صنعت هوافضا نمایش داده خواهد شد.
صنعت هوافضا

با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رویداد فناورانه‌ای با هدف "ارائه آخرین دستاوردها و محصولات دانش‌بنیان مرتبط با صنایع هوایی و فضایی" و هم‌چنین "تبادل اطلاعات و هم‌اندیشی فعالان این حوزه" در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

در این کنفرانس در محورهایی هم‌چون، آیرودینامیک، پیشرانش، دینامیک پرواز و کنترل، سازه‌های هوافضایی، علوم و فناوری فضایی و هوانوردی بحث و تبادل نظر می‌شود.

موضوعات مطرح در هجدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضای ایران شامل آیرودینامیک تحلیلی، تجربی و محاسباتی، دینامیک گازها، سوخت و احتراق، دینامیک کنترل و پایداری، هدایت و ناوبری، شبیه سازی پرواز و آزمایشات پروازی، مکانیک مواد، دینامیک سازه و ارتعاشات، خزش، خستگی و شکست، طراحی و ساخت ماهواره و ماهواره‌بر، خصوصی سازی و اقتصاد حمل و نقل هوایی، بازرگانی هوایی، مدیریت پروژه‌های هوافضایی و خدمات فرودگاهی است.

علاوه بر ارائه دستاوردهای این حوزه، از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس می‌توان به "تسهیل فرآیند جذب سرمایه برای ایده‌های خلاق دانش‌بنیان و معرفی طرح‌ها و محصولات دانش‌بنیان و فناورانه برتر" و هم‌چنین "تسهیل دستیابی هرچه بیشتر به فناوری‌های هوافضا در صنایع کشور" اشاره کرد.

این رویداد از 15 تا 17 بهمن ماه سال جاری، با همکاری انجمن هوافضای ایران و به میزبانی دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به عنوان اولین دانشکده مهندسی هوافضای کشور، برگزار می‌شود. از جمله حمایت‌کنندگان این رویداد می‌توان به ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان صنایع هوایی، سازمان هوافضا، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و هم‌چنین سازمان فضایی ایران اشاره کرد.

جهت ارائه آخرین محصولات فناورانه و دانش‌بنیان صنعت هوایی، نمایشگاه جانبی همزمان با این کنفرانس برقرار خواهد بود. به علاوه کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی پیرامون فرصت‌ها و چالش‌های صنعت از جمله دیگر برنامه‌های این رویداد است.

تمهیدات متعددی جهت برگزاری این کنفرانس صورت گرفته است تا بستر مناسبی جهت تبادل نظرات و ارائه دستاوردهای علمی در کشور فراهم شود.

نانومحصول ایرانی؛ پتوی هواپیما آنتی‌باکتریال

نانومحصول ایرانی؛ پتوی هواپیما آنتی‌باکتریال

شرکت نساجی زرباف امین پتوی هواپیما از جنس پلی‌استراکریلیک آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات تولید و به بازار عرضه کرده است. این پتوها در ایرلاین‌های داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند و علاوه بر آنتی‌باکتریال بودن، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر...