برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته در دی ماه ۱۳۹۸

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ۱۴ تا ۱۷ ام دی ماه ۱۳۹۸ در حال برگزاری است. هدف از برپایی این نمایشگاه، برقراری ارتباط متقابل و پیوند منسجم میان شرکت‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان و استارتاپ‌های فعال این حوزه به ویژه بر محور نیازها و مسائل اساسی این حوزه است.
پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فرودگاه

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته با یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و با حضور رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ۱۴ ام دی ماه افتتاح شده و تا ۱۷ ام دی ماه برقرار خواهد بود.

این نمایشگاه در کنار دومین همایش تخصصی چالش‌ها و راهکارهای صنعت هوانوردی کشور و با رویکرد تولید و خدمات داخلی بر پا شده است. در این نمایشگاه، پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور ۲۴ شرکت و به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شده و طی آن شرکت‌های دانش‌بنیان به ارائه محصولات و دستاوردهای خود در صنعت فرودگاهی می‌پردازند. هدف از برپایی نمایشگاه، برقراری ارتباط متقابل و پیوند منسجم میان شرکت‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان و استارتاپ‌های فعال این حوزه به ویژه بر محور نیازها و مسائل اساسی این حوزه است.

واحدهای مختلف شامل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل، اداره کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها، اداره کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی، اداره کل بازرگانی و سرمایه گذاری، روابط عمومی، اداره کل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، دفتر نظارت بر کیفیت سرویس‌های فرودگاهی، اداره کل کنترل ترافیک هوایی، اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی، اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی و اداره کل وارسی پروازی و خدمات هوایی به معرفی فعالیت‌ها و دستاوردهای خود می‌پردازند. هم‌چنین صنعتگران جوان و مبتکری حضور دارند که تولیدات خود را که دارای استاندارهای جهانی هستند در معرض نمایش می‌گذارند.

شرکت‌های دانش‌بنیانی از جمله شرکت «پرتوداده» ارائه دهنده ADS-B، شرکت «پرواز افراز هوا صنعت» سازنده هواپیماهای عمود پرواز الکتریکی، شرکت مهندسی «پیشگام صنعت غدیر» سازنده رانشگر گاز سرد، شرکت صنعتی «توسعه ماشین ایرسا» سازنده محصولات با فناوری بالا، شرکت تولیدی «تیزتک» تولیدکننده پارچه‌های روکش صندلی، شرکت «رایان پردازش ارتباط بی‌انتها» ارائه دهنده راهکارهای هوشمند در صنعت هوایی کشور، شرکت بین‌المللی «الکترونیک رایان نیک» سازنده منبع تغذیه مدل D-3005-RN، شرکت «ژرف‌نگر جوان شهر» ارائه دهنده نرم‌افزار یکپارچه رزرواسیون آنلاین، شرکت «علوم سبز» سازنده سامانه جامع نظارت تصویری و تشخیص چهره، شرکت مهندسی «ایرانیان توربوشارژر» سازنده توربورشارژ مدل TCH-HP1، شرکت «کامپوزیت صنعت قائم» طراح و تولیدکننده انواع قالب و محصولات پیچیده و مهندسی کامپوزیتی، شرکت «مارال روبات صنعت» سازنده پروژکتورهای ماژوالر LED، شرکت مهندسی «محققان یاسین» طراح و تولیدکننده بوردهای مبتنی بر استاندارد VPX، شرکت «موج پژوه آزما» تولیدکننده سامانه‌های راداری، شرکت «موج افزارمهرگان کیش» سازنده نمایشگر اطلاع‌رسانی آماژه و شرکت «عصر صنعت اعلا» سازنده سیلینگ‌های فنری، به ارائه دستاوردهای خود می‌پردازند.

منبع مطلب
نانومحصول ایرانی؛ پتوی هواپیما آنتی‌باکتریال

نانومحصول ایرانی؛ پتوی هواپیما آنتی‌باکتریال

شرکت نساجی زرباف امین پتوی هواپیما از جنس پلی‌استراکریلیک آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات تولید و به بازار عرضه کرده است. این پتوها در ایرلاین‌های داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند و علاوه بر آنتی‌باکتریال بودن، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر...