نانومحصول ایرانی؛ عینک آفتابی با پوشش نانومتری

عینک آفتابی «صنایع الکترواپتیک صاایران» با پوشش نانومتری بدون بازتاب نور مرئی در طول فعالیت‌های روزمره در فضای باز از چشم محافظت می‌کند.
عینک آفتابی با پوشش نانومتری

عینک‌های آفتابی در میان مردم به بخشی از شخصیت و مد تبدیل شده‌اند در صورتی که آن‌ها بیشتر آنکه جنبه زینتی داشته باشند نقش پیشگیرانه دارند. عینک آفتابی تنها برای دیدن بهتر در آفتاب شدید استفاده نمی‌شود بلکه از رسیدن اشعه‌های مضر خورشید به چشم انسان جلوگیری می‌کند.

اشعه ماوراءبنفش خورشید یا همان UV یکی از این اشعه‌هاست. اشعه UV دارای سه نوع طول موج UVA،UVB،UVC می‌باشد که اشعه UVC در لایه ازن جذب شده و به زمین نمی‌رسد. آن قسمتی که برای چشمها مضر است UVB است که موجب سوختگی پوست و اثرات مضر روی چشم می‌شود. دانشمندان معتقدند که تماس زیاد با اشعه UVB در مدت طولانی می‌تواند بیماری‌های برگشت ناپذیر مانند کاتاراکت (آب مروارید)، تغییر در ماکولا (مرکز دید) و ناخنک چشم را فراهم آورد.

UVA بیشتر توسط عدسی چشم جذب می‌شود و آسیب چندانی به چشم وارد نمی‌کند؛ لذا اشعه‌ای که باید چشم را از آن مصون نگه داشت UVB است. عینک‌ها باید حداقل ۹۸% از UVB را جذب کنند.

 بنابراین بهتر است از عینکی که استاندارد نیست استفاده نشود. زیرا اینگونه عینک‌های آفتابی غیر استاندارد باعث می‌شود مردمک چشم گشاده شده و تمام اشعه‌های مضر خورشید به داخل چشم نفوذ کنند. حتی در روزهایی که آفتاب چندان شدید نیست یا حتی ابری است باز هم چشم‌ها در معرض خطر هستند چون پرتوهای ماوراء بنفش وجود دارد و به چشم آسیب می‌رسانند.

یکی از ویژگی‌های مهم عینک‌های آفتابی که کاربران در استفاده از آن احساس راحتی بیشتری خواهند کرد عبور درصد زیادی از بخش مرئی نور است. به عبارت دیگر هرچه نور مرئی عبور کرده از عینک آفتابی بیشتر باشد، کاربر دید بهتر و بیشتری خواهد داشت. در محصول حاضر با استفاده از پوشش نانومتری میزان عبور نور به بیش از ۹۸ درصد افزایش یافته است.

صنایع اپتیک اصفهان یکی از زیرمجموعه‌های برند صاایران به‌شمار می‌آید. اگر به‌دنبال یک عینک آفتابی استاندارد و باکیفیت هستید، این محصول انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

 

درباره صنایع الکترواپتیک صاایران

صنایع اپتیک اصفهان (IOI)، در سال ۱۹۸۷ تأسیس شد. از همان ابتدا هدفش پی ریزی شالوده یک صنعت مدرن و پویا در طراحی و ساخت انواع قطعات دقیق نوری و تجهیزات و ارائه خدمات فنی و مهندسی و مشاوره در جهت رضایت مشتریان بود. آموزش تکنسین‌ها و کارشناسان کارآمد و ماهر، پایه گذار در تحقیق و توسعه مداوم، استفاده از فناوری‌های نوین در پژوهش و تولید، رعایت استانداردهای کیفیت، تولید و توزیع قطعات و دستگاه‌های نوری به طور کامل در انطباق با استانداردهای بین‌المللی، تنها برخی از سیاست‌های اصلی صنایع اپتیک اصفهان است.

منبع مطلب