نانومحصول ایرانی؛ اکسپندر باتری

شرکت «نانوشیمی نوین ایرانیان» با ارائه اکسپندر باتری حاوی نانوذرات سولفات باریم به بهبود کیفیت باتری‌ها کمک می‌کند.
اکسپندر باتری

باتری خودرو یک باتری قابل شارژ است که جریان الکتریکی را برای یک وسیله نقلیه موتوری تأمین می‌کند. در طول سال‌هایی که محققان عملکرد باتری را بهینه کرده‌اند، دغدغه تکنیکی اصلی کار با باتری تأمین نیرو، تماس پیوسته و برهمکنش واکنشگرها با مواد الکترود و الکترولیت می‌باشد. این امر به تأمین مقدار کافی اسید، مواد فعال با مساحت سطحی بالا، تماس خوب بین ذرات مواد فعال (به‌طور ویژه در ورقه‌های مثبت که تمایل به انبساط در طول چرخه شارژ- دشارژ دارند) و به حداقل رساندن اثرات عایق PbSO4 نیازمند است.

مهم‌ترین دغدغه، محدودیت باتری سرب-اسید است که به‌واسطه واکنش پایه بین الکترودهای مثبت و منفی اتفاق می‌افتد و مانع انتقال سریع الکترون می‌شود. فناوری نانو تمامی شرایط فوق را به‌منظور عملکرد بهتر باتری تأمین کرده و محدودیت‌های این باتری‌ها را با تولید ماده الکترود با مساحت سطح فعال زیاد و بازدهی بالا برطرف می‌کند.

اکسپندر باتری سرب-اسید شرکت نانوشیمی نوین ایرانیان حاوی نانوذرات است. این نانوذرات به دلیل مساحت سطحی زیاد و درنتیجه مساحت تماس بالاتر الکترود/الکترولیت، میزان بالاتری از شارژ/دشارژ را نشان داده و مسیر کوتاهی برای انتقال سریع بار ایجاد می‌کنند.

این محصول به‌طور قابل‌توجهی بهبود در پارامترهای کیفی را در مقایسه با اکسپندرهای مرسوم نشان می‌دهد.

از مزیت‌های این محصول می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • افزایش 1.5 برابری طول عمر باتری
  • افزایش شارژ-دشارژ از ۱۰۰ به ۱۵۰۰ سیکل
  • کاهش مصرف اجزای باتری

 

درباره شرکت تولیدی مواد شیمیایی نانوشیمی نوین ایرانیان

شرکت نانوشیمی نوین ایرانیان در شهریورماه ۱۳۹۵ با هدف تولید مواد شیمیایی با بهره گیری از فناوری نانو تأسیس شده است. این شرکت در مرکز رشد سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران مستقر شده است. در حال حاضر سولفات باریم بصورت سنتزی و در مقیاس نانو در واحد نیمه صنعتی تولید شده است.

منبع مطلب