نانو شوینده‌های دوست‌دار محیط زیست

شرکت ستاره تابان پاک موفق به ساخت شوینده‌های نانو ارگانیکی شده است که فاقد الکل بوده و بنابراین آسیبی به محیط زیست نمی‌رساند. این شوینده‌ها دارای کاربردهای متنوعی از جمله تمیز کنندگی سکوهای نفتی می‌باشند.
نانو شوینده‌های دوست‌دار محیط زیست

استفاده از مواد شوینده برای تمیزکاری سطوح مختلف می‌تواند باعث نگرانی افراد و در خطر قرار گرفتن محیط زیست شود. علت این موضوع ترکیب شیمیایی برخی از مواد شوینده است. شرکت ستاره تابان پاک، بر این نگرانی غلبه کرده و موفق به تولید شوینده‌های نانویی گیاهی شده است. این نانو محصول کاملاً گیاهی است و به محیط زیست آسیب نمی‌زند.

کاربرد این محصولات بسیار گسترده است و می‌توان با استفاده از این شوینده‌های نانو ارگانیک، به شستن سطوح مختلف مانند سکوهای نفتی، بدنه خودرو، سینک ظرفشویی، لاستیک خودرو، عینک و حتی چرم پرداخت.

نانو شوینده‌های تولید شده کاملاً گیاهی هستند و از گیاه چوبک استخراج می‌شوند. به همین دلیل فاقد الکل و مواد خورنده بوده و به هنگام استفاده شرایط ایمن‌تری را نسبت به محصولات شیمیایی موجود در بازار فراهم می‌کنند.

به گفته منوچهر شهبازیان، مدیر عامل شرکت ستاره تابان پاک، در حال حاضر قراردادی با فروشگاه افق کوروش منعقد شده است تا این محصولات در فروشگاه مذکور عرضه شوند. هم‌چنین مذاکره‌ای با شرکت نوین الوند برای فروش این محصولات جهت تمیز کردن نفت و آلاینده‌های نفتی در سکوهای نفتی صورت گرفته است. نمونه اولیه به شرکت نوین الوند تحویل داده شده و رضایت این شرکت حاصل شده است و پس از نهایی شدن قرارداد، از شوینده‌های نانویی برای تمیز کردن سکوهای نفتی استفاده خواهد شد. نوع ترکیب شوینده‌های مورد استفاده در سکوهای نفتی بسیار حائز اهمیت است زیرا چنانچه از شوینده‌های شیمیایی استفاده شود، سلامت آبزیان در خطر قرار می‌گیرد. به این ترتیب با استفاده از شوینده نانویی شرکت ستاره تابان پاک به حفظ محیط زیست دریایی و سلامت آبزیان کمک شایانی خواهد شد.

شرکت ستاره تابان پاک، از دهه هشتاد شروع به فعالیت نموده و در منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است. حوزه فعالیت این شرکت شامل تولید پاک‌کننده‌ها و شوینده‌های نانو ارگانیک بوده است که تاکنون محصولات متنوعی را تولید نموده‌اند. این شرکت دارای مجوز بهداشت از سازمان غذا و دارو و هم‌چنین گواهی نانو مقیاس است.

منبع مطلب