توسعه باتری‌های پیشرفته لیتیومی با کاربرد در واگن‌های برقی

شرکت‌های نانوفناوری استرالیایی با سرمایه‌گذاری پنج میلیون دلاری اقدام به تولید و توسعه باتری‌های لیتیومی با توانایی شارژ سریع و کاربرد آنها در واگن‌های برقی کردند.
 باتری‌های پیشرفته لیتیومی

شرکت‌های نانوفناوری VSPC، CSIRO، Soluna و دانشگاه کویینزلند استرالیا با اختصاص بودجه پنج میلیون دلاری با هدف تولید و توسعه باتری‌های لیتیومی با توانایی شارژ سریع و کاربرد آنها در ترامواهای برقی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

شرکت لیتیوم استرالیا در یک بیانیهٔ مطبوعاتی بیان کرد که استفاده از ترامواهای برقی که با باتری کار می‌کنند، نیاز به خطوط برقی شهری را که هم گران هستند و هم زیباسازی شهری را تخریب می‌کنند، از بین می‌برد.

شرکت CSIRO، در زمینه طراحی باتری‌های لیتیوم یون با توانایی شارژ سریع برای استفاده در ترامواهای برقی و سایر وسایل حمل و نقل مانند اتوبوس‌های الکتریکی و کاربردهای نظامی، در سالیان اخیر، تجربه و مهارت منناسبی پیدا کرده است. با همکاری شرکت‌های CSIRO و VSPC نمونه‌های اولیهٔ باتری‌های لیتیوم یون با قابلیت شارژ سریع را تولید و ارزیابی خواهند شد. شرکت VSPC درآمدی به ارزش 6/1 میلیون دلار از این پروژه خواهد داشت.

مایک ویسی مدیر اجرایی VSPC گفت: این پروژه، یک فرصت فوق‌العاده برای گردهم آوردن توانایی‌های فناوری‌های مختلف در استرالیا ازجمله مواد کاتدی پیشرفته VSPC، تخصص و تجربه CSIRO و توانایی تجزیه و تحلیل دانشگاه کویینزلند به شمار می‌رود.

مایک ویسی همچنین افزود: استفاده از تراموا و واگن‌های برقی در شهرهای مدرن در حال افزایش است که لازمهٔ وقوع این اتفاق، ساخت باتری‌هایی با توانایی شارژ سریع هستند.