رویداد ملی «نانوفناوری سلامت، شیلات نوین و ارزش افزوده»

دانشگاه علوم پزشکی ایران از ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند میزبان رویداد ملی «نانوفناوری سلامت، شیلات نوین و ارزش افزوده» است. این رویداد با همکاری موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران برگزار می‌شود.
رویداد ملی «نانوفناوری سلامت، شیلات نوین و ارزش افزوده»

حدود یک سوم از مرزهای ایران آبی است بنابراین بخشی از درآمد مردم ایران از دریا و بخش شیلات تأمین می‌شود. از این رو تلاش‌های زیادی برای بهبود صنعت شیلات با استفاده از فناوری‌های مختلف نظیر فناوری‌نانو صورت گرفته است.

این رویداد روی استفاده از فناوری‌نانو و کاربردهای آن در صنعت شیلات متمرکز است. علاقه‌مندان و فعالان حوزه فناوری‌نانو و شیلات در این رویداد به گرد هم آمده تا درباره ارتباط میان این دو حوزه و روش‌های توسعه صنعت شیلات با استفاده از فناوری‌نانو تعامل داشته باشند.

فرآوری محصولات شیلات و ایجاد ارزش افزوده با کمک فناوری‌نانو، تولید مواد دارویی، آرایشی و بهداشتی از آبزیان و گیاهان دریایی با کمک فناوری‌نانو، دارورسانی نوین به آبزیان با کمک نانوحامل‌ها، کیت‌های تشخیصی مبتنی بر فناوری‌نانو در بخش شیلات و تصفیه آب و پساب با کمک فناوری‌نانو از جمله حوزه‌های اصلی این رویداد هستند.