اعطای کمک مالی برای تسریع توسعه میکروسکوپ روبشی مبتنی بر گرافن

شرکت تصویربرداری رامان کمبریج، برای تسریع توسعه میکروسکوپ روبشی مبتنی بر گرافن از پرچمداران گرافن اتحادیه اروپا ۱۴۰ هزار یورو کمک مالی دریافت می‌کند.
میکروسکوپ روبشی مبتنی بر گرافن

شرکت تصویربرداری رامان کمبریج (CRIL; Cambridge Raman Imaging Limited)، شرکتی در سبد سهام (portfolio firm) شرکت فرونتیر (Frontier Ip Group)، به منظور تسریع در توسعه میکروسکوپ روبشی گرافنی خود از صندوق اتحادیه اروپا ۱۴۰ هزار یورو کمک مالی دریافت می‌کند.

شرکت CRIL که در سال ۲۰۱۸ از دانشگاه کمبریج و دانشگاه پلی‌تکنیک میلان مستقل (spin out) شد، در حال توسعه میکروسکوپی است که از گرافن برای تعدیل پالس‌های فوق کوتاه نور به منظور تشخیص و ردیابی تومورهای سرطانی استفاده می‌کند.

این فناوری، تصاویر دیجیتالی در نمونه‌های بافت تازه را آنی و بدون درنگ هدف قرار می‌دهد تا میزان گستردگی تومورها و واکنش آن‌ها به درمان‌های دارویی را نشان دهد و این امکان را به جراحان می‌دهد که ببینند آیا سرطان به طور کامل برداشته شده است یا خیر.

شرکت فرونتیر که مالک ۳۳٫۳ درصد از سهام این شرکت است گفت: "فناوری CRIL به اندازه کافی جمع و جور خواهد بود که در اتاق‌های عمل مورد استفاده قرار گیرد، و زمان لازم برای آنالیز (که در حال حاضر نیاز به نمونه‌برداری از بیمار و سپس انتقال به آزمایشگاه است) را کاهش دهد."

کاربردهای بالقوه بعدی این فناوری، اسکن مایعات بدن برای پاتوژن‌ها و سلول‌های تومور و نیز تصویربرداری از نیمه‌هادی‌ها و یا پروتیین‌ها را شامل می‌شود.

این کمک هزینه از سوی پرچمداران گرافن (graphene Flagship) اتحادیه اروپا، که ابتکاری برای کمک به توسعه استفاده از تحقیقات دانشگاهی در حوزه گرافن در جامعه است، تأمین می‌گردد.

نیل کراب، مدیر اجرایی شرکت فرونتیر گفت: "شرکت CRIL اولین شرکت مجزا شده ما برای توسعه یک فناوری مبتنی بر گرافن است. اگر چه اولین کاربردش در مراقبت‌های بهداشتی است، اما ما معتقدیم در سایر صنایع نیز ممکن است کاربردهای بیشتری داشته باشد. ما خوشحالیم که پرچمداران گرافن با اهداء کمک هزینه برای تسریع توسعه آن، پتانسیل این فناوری را به رسمیت می‌شناسند."

منبع مطلب Graphene Info