تولید ظروف آشپزخانه زیست‌تخریب‌پذیر با استفاده از نانوسلولز

شرکت گرین ساینس الاینس، نانوسلولز و کامپوزیت رزین زیست‌تخریب‌پذیر تولید کرده است که کاملا از زیست‌توده‌های طبیعی تشکیل شده و هیچ‌گونه مشتقات نفتی ندارد. از این مواد می‌توان برای تولید انبوه در دستگاه‌های تزریق و قالب‌گیری استفاده نمود.
تولید ظروف آشپزخانه زیست‌تخریب‌پذیر با استفاده از نانوسلولز

مشکلات زیست‌محیطی از جمله گرم شدن کره زمین، آلودگی میکروپلاستیک و ... هر روز در سراسر جهان بیشتر می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود مقدار زباله‌های پلاستیکی تا سال ۲۰۵۰، از جمعیت ماهی‌ها بیشتر شود. همچنین برخی گزارش‌های علمی نشان می‌دهد که این میکروپلاستیک‎ها در حال حاضر در بدن انسان‎ها وجود دارند. بنابراین بازیافت پلاستیک، کاهش استفاده از پلاستیک، تولید و استفاده از پلاستیک‌های زیست‌تخریب‌پذیر، به چالش بزرگی تبدیل شده است.

در همین راستا، دکتر ریوحی موری در شرکت گرین ساینس الاینس (Green Science Alliance) مواد رزین زیست‌تخریب‌پذیر بر پایه پلی لاکتیک اسید (PLA) و نانوسلولز تولید کرده است که می‌تواند برای تولید انبوه با ماشین تزریق معمولی مورد استفاده قرار گیرد. او این ماده جدید را ۱۰۰ درصد از مواد زیست توده طبیعی طراحی کرده است و در آن از هیچ ماده نفتی استفاده نمی‌شود. پیش از این PLAها غالبا با مشکلات قالب‌گیری و تبلور همراه بودند و عملاً تولید انبوه آن‌ها با دستگاه‌های تزریق بسیار دشوار بود. اما با استفاده از ماده جدید ابداعی این شرکت، می‌توان به راحتی با ماشین تزریق معمولی تولید انبوه انجام داد. این امر گامی بزرگ در صنعت تولید کامپوزیت‌های PLA محسوب می‌شود.

هم‌اکنون شرکت گرین ساینس الاینس تولید این ماده کامپوزیتی مبتنی بر PLA  و نانوسلولز را برای قالب‌گیری تزریقی به‌صورت محصولات ساچمه‌ای (Pellet Products) آغاز کرده است. آن‌ها همچنین قصد دارند با استفاده از این مواد جدید زیست‌تخریب‌پذیر نوآورانه محصولاتی از قبیل؛ کارد و چنگال، بشقاب، فنجان و ... را با نام تجاری "Nano Sakura" به بازار عرضه نمایند.  

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.