همکاری صنعت و دانشگاه برای مقابله با کرونا

گروه برونی برای ایجاد راهکاری جدید برای مقابله با ویروس کرونا با دانشگاه تیانجین همکاری می‌کند.
همکاری صنعت و دانشگاه برای مقابله با کرونا

گروه برونی (Beroni Group)، یک شرکت بین‌المللی زیست‌دارویی با چشم‌اندازی متنوع که بر تحقیقات، توسعه، نوآوری و تجاری‌سازی روش‌ها و محصولات درمانی بیماری‌های جهانی تمرکز کرده‌است، اعلام کرد از همکاری با دانشگاه تیانجین چین برای ایجاد یک راهکار پزشکی برای مقابله با اپیدمی ویروس کرونا، بسیار خشنود است.

همانطور که توسط رسانه‌های خبری مختلف تا اواخر روز ۲۰ فوریه ۲۰۲۰ گزارش شد، شیوع اخیر ویروس کرونا جدید (COVID-19) بیش از ۷۵ هزار نفر را آلوده کرده و ۲، ۱۱۸ نفر در سراسر جهان جان خود را از دست داده‌اند.

به منظور رسیدگی به این بحران بهداشت عمومی، تیمی از دانشمندان دانشگاه تیانجین و گروه برونی در حال تلاشند با استفاده از فناوری نانوبادی (nanobody)، یک روش تشخیص سریع و درمان دقیق برای COVID-19 ناشی از عفونت SARS-CoV-2 پیدا کنند. در مقایسه با آنتی‌بادی‌های متداول، نانوبادی دارای مزایایی چون؛ پایداری بالا، تکنیک‌های غربالگری/جداسازی بهبودیافته، سرعت جذب بالا، دسترسی عالی حفره پنهان (cryptic cleft) و ایمن‌سازی کم است. توسعه نانوبادی‌های اتصال‌دهنده به شدت سرعت و دقت را در تشخیص SARS-CoV-2 بهبود می‌بخشد و همچنین درمان COVID-19 را تسهیل می‌کند.

تیم تحقیقاتی از شبیه‌سازی رایانه‌ای پیشرفته برای پیش‌بینی ساختار پیچیده SARS-CoV-2 با چندین آنتی‌بادی خنثی‌کننده استفاده می‌کند، که ساختار کریستالی پیچیده نانو آنتی‌بادی‌ها و آنتی‌ژن‌ها را به دست می‌آورد و اتصال ساختاری بین آنتی‌ژن‌ها را توضیح می‌دهد. دستیابی به ساختار کریستالی پیچیده، اطلاعات ساختاری دقیق‌تری را ارئه می‌دهد و براساس اصلاح منطقی ساختار پروتئین نانوآنتی‌بادی‌ها، به منظور میل ترکیبی بهتر با آنتی‌ژن ویروس کرونا و ویژگی برتر نانو آنتی‌بادی‌های با راندمان بالا (از آنتی‌بادی‌های "گسترده‌اثر" تا آنتی بادی‌های "خاص")، از طراحی دارو با کمک رایانه استفاده می‌شود.

جکی ژانگ، رئیس و مدیر عامل گروه برونی، گفت: "ما از همکاری با دانشگاه تیانجین برای توسعه یک راهکار پزشکی جدید برای تشخیص و درمان COVID-19 خشنود هستیم. گروه برونی دارای شبکه‌ای بین‌المللی از دانشمندان متخصص در زمینه پیشگیری، تشخیص و کنترل بیماری‌های عفونی است. با توجه به فوریت بیماری همه‌گیر COVID-19 ما با نهادهای نظارتی برای تسریع در تحقیقات و پیشبرد مطالعات آزمایش‌های بالینی فعالیت خواهیم کرد."