گرافن در پوشش‌های دریایی

شرکت تلگا (Talga) اعلام کرد که آزمایش روی افزودنی گرافن این شرکت را با عنوان Talcoat در حوزه پوشش‌های دریایی و روی کشتی‌های تجاری آغاز کرده است.
گرافن در پوشش‌های دریایی

شرکت اروپایی تلگا (Talga) که در حوزه مواد آند باتری و افزودنی‌های گرافن فعالیت دارد اعلام کرد که آزمایش روی افزودنی گرافن این شرکت موسوم به Talcoat را در حوزه پوشش‌های دریایی آغاز کرده است.

هسته اصلی محصول Talcoat، حق ثبت اختراع جدید تلگا است که فناوری عملکردی گرافن می‌باشد. این فناوری که به شکل پودر قابل پخش در محلول است می‌تواند استحکام استثنایی گرافن را به رنگ و پوشش اضافه کند.

تلگا با حمایت یکی از صاحبان کشتی، افزودنی‌های بعدی تولید گرافن خود را نیز مورد آزمایش قرار داده است. برخلاف اولین آزمایش انجام شده، در این آزمایش محصول Talcoat و سیستم پوشش‌دهی بر پایه اپوکسی به‌طور جداگانه تهیه و توسط اعمال کننده‌های رنگ روی سطح کشتی اسپری می‌شود. این یک توسعه تجاری قابل توجه برای محصولات بر پایه گرافن است چرا که برای پوشش دهی سطوح معمولاً به شرایط کارخانه یا پراکنده سازهای مایع نیاز است. استفاده از پوشش با رعایت همه شرایط و استانداردهای مورد نیاز برای کشتی‌ها موفقیت آمیز بوده و پتانسیل محصول Talcoat به عنوان یک جزء آماده اختلاط در محل به وسیله شرکت‌های پوشش دهی یا اعمال کننده‌های رنگ تأیید شده است.

برای آزمایش بیشتر قابلیت تطبیق‌پذیری و سازگاری افزودنی Talcoat، آزمون انجام شده سیستم پوشش دهی تجاری از این تأمین کننده پوشش دهی پیشرو در جهان متفاوت از نمونه‌ای است که برای اولین بار آزمایش شده است.

این پوشش در یک کشتی باری اقیانوس‌پیما، با ابعاد کانتینر ۲۲۵ متر و وزن ۳۳ هزار تن طی ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده مورد آزمایش قرار می‌گیرد. مارک تامسون، مدیرعامل تلگا، در این باره می‌گوید: «ما به خارج کردن گرافن از آزمایشگاه ادامه می‌دهیم و تلاش داریم تا این ماده را در یک دنیای واقعی و در پوششی با مقیاس بزرگ مورد استفاده قرار دهیم. ما پیش از این به مدت چند سال اقدام به توسعه محصولات گرافنی نظیر بتن، پلاستیک و بسته‌بندی تقویت شده با گرافن کرده‌ایم».