نانومحصول ایرانی؛ پوشاک آنتی‌باکتریال

شرکت نیکو تن‌پوش توانسته با به‌کارگیری فناوری نانو در تولید محصولات خود، پوشاک آنتی‌باکتریال تولید نموده و محصولاتش به کشورهای مختلف صادر نماید.
پوشاک آنتی‌باکتریال

لباس راحتی در طرح­‌های مختلف به منظور استفاده در منزل و در هنگام استراحت مورد استفاده قرار می­‌گیرد. این نوع لباس در تماس مستقیم با پوست بدن و همچنین محیط اطراف، در معرض آلودگی محیط و عرق بدن بوده و معمولا مدت کوتاهی بعد از استفاده، در معرض هجوم میکروب و باکتری و قارچ‌ها قرار می‌گیرد و اثرات نامطبوعی شامل بوی بد، لکه و تغییر رنگ و کاهش استحکام مکانیکی ایجاد می شود.

نانوذرات به‌عنوان راه‌حلی برای این موضوع به شمار می‌روند. این امر به دلیل مساحت سطحی زیاد آن‌ها هست که می‌توانند سریع‌تر نسبت به ذرات بزرگ‌تر در محیط مقدار زیادی از یون‌های فلزی را آزاد کرده و در نتیجه خاصیت آنتی‌باکتریایی بیشتری را نشان دهند. پوشاک نیکوتن پوش، ضمن ایجاد خصوصیت آنتی‌باکتریایی با استفاده از نانوذرات در بافت لباس، راحتی و بهبود سلامت پوست را نیز به همراه دارند.

 محصولات آنتی‌باکتریال تولیدی نیکوتن پوش در سه بخش اصلی لباس‌زیر، لباس راحتی و جوراب برای تمام رده‌های سنی و در انواع مردانه و زنانه تولید و عرضه می‌شود.

درباره شرکت نیکوتن پوش

شرکت نیکوتن پوش (سهامی خاص) در سال ۱۳۷۶ فعالیت تولیدی خود را در زمینه تولید لباس زیر آغاز نمود. این شرکت در مدت زمانی کوتاه با توسعه کیفی و کمی محصولات خود و ارتقا آن به انواع لباس زیر ، لباس‌های راحتی و جوراب و از سوی دیگر جلب رضایت و اطمینان مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی، توانست خود را به عنوان پیشرو و رهبر بازار در این صنعت مطرح نموده و بازار داخلی کشور را از محصولات همتایان خارجی بی‌نیاز نماید. این شرکت افتخار دارد با تجهیز کارخانه به تکنولوژی پیشرفته بافت، برش، دوخت و دوز، چاپ و بسته‌بندی و همچنین بهره‌گیری از نیروی انسانی کارآمد ، محصولاتی با استانداردهای جهانی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. شرکت نیکوتن پوش علاوه بر برخورداری از استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9001، استاندارد زیست محیطی ISO 14001 و استاندارد ایمنی و بهداشت OHSAS 18001 از کشور استرالیا، در سال ۹۶ موفق به اخذ گواهینامه بین المللی استاندارد OEKO-TEX 100 از کشور سوئیس گردید . این گواهینامه مختص محصولات نساجی و پوشاک میباشد که بر عدم استفاده از مواد مضر و آلرژی‌زا برای سلامت بدن انسان متمرکز شده است. این استاندارد شامل آزمایشات ویژه روی مواد اولیه، خطوط تولید، فرایندهای میانی تولید و تولید نهایی است که به منظور اطمینان مصرف‌کننده از عدم وجود این مواد مضر در کالاهای نساجی و پوشاک انجام می‌گیرد. گواهینامه استاندارد و سلامت  OEKO-TEX 100 از الزامات ورود منسوجات به کشورهای اروپایی بوده و تنها شرکت‌هایی اجازه صادرات پوشاک به کشورهای اروپایی را دارند که این استاندارد را اخذ نموده باشند.

منبع مطلب