نانومحصول ایرانی؛ مایع ضد عفونی‌کننده سطوح و محوطه نگه داری دام و طیور

شرکت نانوپوشش فلز توانسته با توزیع ۲۵ هزار لیتر مایع ضدعفونی‌کننده دام و طیور در کشور، میزان استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها و شیوع سریع عوامل بیماری‌زا در گله و تلفات و مرگ‌ومیر را در طول دوره به شدت کاهش دهد.
مایع ضد عفونی‌کننده

گسترش بیماری‌های عفونی در مجتمع‌های پرورش دام و طیور موجب کاهش میزان بازدهی اقتصادی شده و می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد. از سوی دیگر برخی از انواع این بیماری‌ها می‌تواند به انسان منتقل شده و برای سلامت جامعه خطر آفرین باشد. از این رو بهداشت سالن‌های نگهداری دام و طیور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امروزه انواع مختلفی از مواد شیمیایی با هدف گندزدایی سالن نگهداری دام و طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقره کلوئیدی که حاوی نقره با غلظت‌ها و اندازه‌های ذره‌ای مختلف می‌باشد در طول تاریخ برای درمان زخم‌ها و عفونت‌ها و از بین بردن آلودگی‌ها مورداستفاده قرارگرفته است. نفوذ نقره به درون سلول باکتری‌ها تغییرات زیاد ساختاری و مورفولوژیکی را ایجاد می‌کند که به مرگ آن می‌انجامد.

نانوذرات نقره موجود در مایع ضد عفونی‌کننده سطوح و محوطه نگه داری دام و طیو شرکت نانوپوشش فلز می‌تواند از رشد و یا چسبیدن باکتری بر روی سطح جلوگیری کنند و خواص گند زدایی به همراه داشته باشد.

این محصول به طور خاص به منظور گند زدایی سالن نگهداری دام و طیور به کار می‌رود. این مایع ضدعفونی‌کننده برای محافظت از مرغ گوشتی، مرغ مادر، شترمرغ، گوسفند، گاو، شتر، حیوانات و پرندگان خانگی استفاده می‌شود.

ماندگاری بسیار بالاتر (عدم تجزیه و تبخیر نانوذرات نقره)، فاقد سمیت استنشاقی، سمیت سلولی، سمیت خوراکی و حساسیت جلدی (برای کاربر، دام و طیور) بودن، کاهش محسوس بوهای نامطبوع و گازهای آلاینده مانند آمونیاک و سولفید هیدروژن و تهویه هوا، عدم ایجاد مقاومت، سازگاری و جهش در باکتری، نداشتن اثر خوردگی بر روی سطوح، ابزار و تجهیزات و بهبود ضریب تبدیل از مهم‌ترین مزایای رقابتی این محصول است.

 

درباره شرکت نانوپوشش فلز

شرکت نانوپوشش فلز در سال ۱۳۸۵ تأسیس شد. این شرکت تاکنون توانسته علاوه بر گواهینامه نانومقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو برای این محصول، پروانه ساخت سازمان دامپزشکی کل کشور، تائیدیه کمیته نانو مستقر در سازمان دامپزشکی و تأییدیه آزمون‌های موردنیاز از مراکز مورد تائید سازمان را دریافت نماید.

منبع مطلب