نانومحصول ایرانی؛ روشویی آنتی‌باکتریال

شرکت تولیدی چینی بهداشتی مرجان گاریزات موفق به تولید روشویی آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات اکسیدروی شده است. این محصول با توجه به خاصیت آنتی‌باکتریالی، نیاز به شست وشو و استفاده از مواد شیمیایی را کمتر کرده و در نتیجه شفافیت و رنگ لعاب آسیب کمتری خواهد دید.
روشویی آنتی‌باکتریال

اغلب اوقات اشخاص در هنگام استفاده از دستشویی‌های عمومی، نگران مسائل بهداشتی و بیماری‌های حاصل از آن هستند. غالباً افراد به این موضوع حساس بوده و با وسواس خاصی به وسایل دست می‌زنند. عفونت‌های ناحیه تناسلی، عفونت‌های قارچی، حساسیت‌های پوستی و بیماری‌های عفونی و میکروبی از شایع‌ترین عواقب ابتلا به این باکتری‌ها است.

روشویی آنتی‌باکتریال دارای سطوحی با قابلیت ضد رشد میکروبی است. اینگونه سرویس‌های بهداشتی با موادی پوشیده می‌شوند که انواع باکتری‌ها را نابود می‌کنند. نانوذرات در چرخه حیات و اکوسیستم پایین‌ترین درجه سمیت را از خود نشان می‌دهند. خاصیت آنتی باکتریال مناسب نانوذرات اکسید روی ناشی از سطح ویژه افزایش یافته به دلیل کاهش اندازه ذرات و در نتیجه افزایش واکنش‌پذیری این ذرات، همچنین خواص فوتوکاتالسیتی و فوتواکسیداسیون در تماس با اجزای زیستی و شیمیایی آن‌ها است.

در فرآیند تولید این چینی بهداشتی مرجان، پس از پخت کامل خاک چینی و قالب‌گیری آن، نانوذرات اکسیدروی با درصد وزنی مشخص به لعاب چینی بهداشتی اضافه شده و پس از قرار گرفتن در کوره پخت با دمای ۱۱۸۰ درجه، محصول نهایی تولید می‌شود. همچنین استفاده از این محصول در منازل، مکان‌های عمومی و بیمارستان‌ها می‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش بهداشت محیط داشته باشد.

خاصیت آنتی‌باکتریال بالا، شفافیت بالا و ثبات رنگ لعاب، تفاوت اندک قیمت نسبت به محصولات غیرنانویی، قیمت کمتر نسبت به نمونه‌های خارجی، دارا بودن کیفیت مناسب در مقایسه با نمونه‌های خارجی و سابقه شرکت مرجان گاریزات در طراحی ظاهری مناسب محصولات از جمله مزایای رقابتی این محصول نانویی است.

 

درباره شرکت چینی بهداشتی مرجان

شرکت چینی بهداشتی مرجان در سال 1386 در یزد تأسیس شد و در راستای علم نوین روز دنیا در واحد تحقیقات خود موفق به تولید محصول آنتی‌باکتریال گردیده است. با توجه به اینکه سرویس‌های بهداشتی منبع اصلی رشد باکتری و میکروب می‌باشد و بیماری‌ها و مخاطرات زیادی را برای کودکان و بزرگسالان ایجاد می‌کند. این شرکت توانسته است طی آزمایشات متعدد تست خاصیت آنتی‌باکتریالی و ضد میکروبی خود را بر روی دو نمونه باکتری اشرشی E.coli و استافیلوکوکوس اورئوس Staphylococcus بر اساس استاندارد 10900 وزارت بهداشت اخذ نماید. خاصیت آنتی باکتریال این محصول به مدت ده سال ضمانت می‌گردد. شرکت چینی بهداشتی مرجان قادر به تولید محصولات با خاصیت آبگریز نیز می‌باشد.

منبع مطلب