نانومحصول ایرانی؛ دستکش کار ضد آب

پژوهشگران شرکت آژینه ابزار پارس موفق شدند با تلاش تحقیقاتی و بررسی‌های مختلف، دستگاه آبگریزکننده دستکش‌های ایمنی را طراحی کرده و از آن برای تولید دستکش‌هایی با پوشش آبگریز استفاده کنند.
دستکش کار ضد آب

دستکش‌های صنعتی به گونه‌ای طراحی شده است که دست را در برابر خطرات فیزیکی و مکانیکی حفاظت نماید. همچنین به دلیل استفاده مداوم در حین کار لازم است خواص ضدسایشی و مقاومت به پارگی و سوراخ شدن نیز داشته باشند. برای کاربردهای خاص دیگر، چنانچه دست در معرض مواد شیمیایی و مشتقات نفتی و غیره قرار بگیرد، دستکش‌های دیگری طراحی شده‌اند که  مقاومت شیمیایی بسیار خوب در مقابل پاک کننده‌ها، مشتقات نفت و حلال‌های صنعتی و نفوذ ناپذیری در مقابل انواع عوامل بیولوژیک پاتوژن را تأمین نماید. دستکش‌های ضد برش و سایش نیز برای عملیات سخت و خشن مانند سنگ‌زنی، فلزکاری، پرس‌کاری و کلیه امور مکانیکی و تعمیرات کاربرد دارند.

بنابراین هر یک از این دستکش‌ها با ارائه خواص ویژه، سبب حفاظت دست‌ها در برابر آسیب‌های محیطی می‌شوند. راحتی دستکش در حین کار و انعطاف پذیری از خواص اصلی دستکش است که باید به آن توجه نمود. دستکش‌های صنعتی در حین کار در محیط‌های مرطوب یا در مجاورت آب ممکن است خیس شوند که این موضوع در طولانی مدت موجب ایجاد حس ناخوشایند و عوارضی برای دست خواهد شد.

دستکش‌های کار با پوشش آبگریز حاوی نانوذرات هستند که منظور جلوگیری از جذب سطحی و نفوذ آب به داخل طراحی شده‌اند. بخشی از این دستکش‌ها از جنس لاتکس و بخش دیگر از جنس پارچه است که خاصیت آبگریزی مربوط به قسمت پارچه‌ای می‌باشد.

قسمت کف این دستکش از نیتریل یا لاتکس طبیعی تولید شده و قسمت پشت دستکش از الیاف تهیه شده است. مقاومت در برابر برش به دلیل استفاده از پوشش لاتکس، مقاومت در برابر مواد نفتی، اسیدی و روغنی به دلیل استفاده از پوشش‌های نیتریل و خاصیت آبگریزی به دلیل دارا بودن نانوذرات از ویژگی‌های این دستکش‌های ایمنی با نام تجاری بوفالو است.

استفاده از الیاف بافته شده در یک طرف دستکش، باعث سبک شدن وزن آن شده، به‌گونه‌ای که کار کردن با آن را آسان‌تر کرده است، از طرفی ورود و خروج هوا از این قسمت دستکش به آسانی صورت می‌گیرد که منجر به تنظیم دمای دست می‌شود.

 این دستکش‌ها با دارا بودن خاصیت آب‌گریزی، پاک‌کنندگی و مقاومت در برابر برش توانسته‌اند به محصولی پرکاربرد برای استفاده در صنایع سبک و سنگین مانند نفت، گاز و پتروشیمی، فولاد و معدن، مونتاژکاری، خودروسازی، ساختمان‌سازی، صنعت شیشه، کار با سنگ و چوب و... تبدیل شوند.

 

درباره شرکت آژینه ابزار پارس

شرکت آژینه ابزار پارس فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ در زمینه تولید، واردات و صادرات دستکش‌های ایمنی و ابزار آلات صنعتی و ساختمانی آغاز نموده است و هم اکنون با تنوع بیش از سی نوع دستکش با برند بوفالو یکی از توزیع‌کنندگان مطرح خاورمیانه می‌باشد و در زمینه ابزار آلات با تنوع محصولاتی چون ابزار آلات بادی، انواع چکش، کارواش، مترهای اندازه‌گیری، تلمبه و ابزار آلات جوش و برش لوله‌های سبز، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مطرح توزیع انواع این نوع محصولات می‌باشد. کیفیت محصولات بوفالو بر اساس استاندارهای جهانی ISO 14001 و ISO 9001 می‌باشد و حتی تعدادی از مدل‌ها دارای CE اروپا هستند.

منبع مطلب