شتاب‌دهنده‌های تخصصی حوزه گیاهان دارویی فعال شدند

استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور حوزه گیاهان دارویی علاوه بر مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، نیازمند شتاب‌دهنده‌های تخصصی هستند و بر این اساس با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چند شتاب‌دهنده در این حوزه فعالیت خود را آغاز کردند.
گیاهان دارویی

در صد و سی‌امین نشست نشست ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که با حضور  پیمان صالحی معاون نوآوری تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، چگونگی تقویت زیست بوم گیاهان دارویی با استفاده از ظرفیت شتاب‌دهنده‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

 در این نشست که با حضور نمایندگان ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف، شتابدهنده‌ها، مراکز رشد و نمایندگان بخش خصوصی، برگزار شد، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر حمایت ویژه این معاونت از ایجاد و گسترش شتاب‌دهنده‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف، تاکید کرد واظهار داشت که شتاب‌دهنده‌های حوزه گیاهان دارویی نیز با تلاش ستاد  توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی فعالیت‌های ثمر بخشی را پیگیری می‌کنند.

در ادامه این نشست، چگونگی گسترش  و توسعه فعالیت شتاب‌دهنده‌ها پیش از ورود صاحبان ایده و استارتاپ‌ها به مراکز رشد، مورد برررسی قرار گرفت.

راه اندازی یک خط تولید نیمه صنعتی در شیراز، کار بر روی لوازم آرایشی و بهداشتی با استفاده از ظرفیت گیاهان دارویی و برندینگ گیاهان دارویی، سه اقدامی است که شتابدهنده‌های فعال در حوزه گیاهان دارویی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به انجام رسانده‌اند.

در این نشست همچنین مقرر شد تا با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شتاب‌دهنده تخصصی حوزه گیاهان دارویی  ویژه استان سیستان و بلوچستان تأسیس شود. گسترش ارتباطات بین المللی میان بخش خصوصی ایران با شرکت‌های معتبر جهانی فعال در حوزه گیاهان دارویی و تبادل تجربه و فناوری، محور دیگری بود که در این رویداد مورد بررسی قرار گرفت.