نانومحصول ایرانی؛ دستگیره طلایی

متخصصان شرکت دستگیره ایران با استفاده ازروش رسوب فیزیکی بخار موفق به تولید دستگیره با پوشش نانوساختار طلائی شده‌اند که علاوه بر زیبائی، در برابر سایش، خوردگی و تغییر رنگ نیز مقاوم است.
 دستگیره طلایی

یراق‌آلات واژه‌ای است که شاید کمتر به گوشتان خورده باشد اما با نگاهی اجمالی به اطرافتان، طیف گسترده‌ای از آن را می‌بینید که بدون آنکه متوجه شوید، روزانه با آن سر و کار دارید.

تاریخچه پیدایش یراق به زمانی برمی‌گردد که ذوب کردن فلزات رواج یافت. برای این کار فلزات را ذوب کرده و با استفاده از قالب‌های ویژه به شکل موردنظر درمی‌آوردند. در ابتدا واژه یراق به افسار و زین چهارپایان و پس‌ازآن درگذر زمان به انواع سلاح و ابزارآلات فلزی مانند شمشیر و نیزه اطلاق می‌شد؛ اما این واژه امروزه کاربرد متفاوت‌تری پیدا کرده است.

از پرکاربردترین یراق‌آلاتی که روزانه با آن سر و کار دارید می‌توان به دستگیره در و کابینت، شیر آب، قلاب لباس، مغزی در اشاره کرد البته یراق‌آلات تنها به این موارد محدود نمی‌شود.

از جمله مهم‌ترین یراق‌آلات خانه و آشپزخانه می‌توان به دستگیره درب اشاره کرد که یکی از اجزای مهم در طراحی داخلی و دکوراسیون می‌باشد و همچنین از بابت امنیت از ویژگی‌های مهم درب محسوب می‌شود. دستگیره درب در انواع مختلفی همچون دستگیره پلاک (به صورت یک تکه)، دستگیره رزوت (دوتکه) و دستگیره توپی و دستگیره الکترونیکی ساخته می‌شود. علاوه بر کاربرد مورد نظر، خصوصیاتی همچون زیبائی، طرح و رنگ استفاده شده و همچنین مقاومت در برابر سایش و خوردگی و تغییر رنگ در ساخت دستگیره حائز اهمیت است.

به منظور ممانعت از سیاه شدن و فرسودگی‌های ناشی از استفاده زیاد دستگیره، اعمال پوشش در سطح مورد توجه قرار می‌گیرد.

شرکت دستگیره ایران با اعمال پوشش‌های نانوساختار تولید شده به روش رسوب فیزیکی بخار (PVD)، ضمن حصول یکنواختی در ضخامت و همچنین چسبندگی بالا به زیرلایه، رنگ‌های متنوع همراه با دوام طولانی مدت را فراهم می‌کند. این شرکت با بهره‌گیری از روش PVD دستگیره‌هایی با پوشش نانوساختار TiN دارای سختی بالا و مقامت به سایش مناسب همراه با ظاهری جذاب را تولید می‌کند.

 

درباره شرکت دستگیره ایران

شرکت دستگیره ایران فعالیت خود را از سال 1361 با هدف طراحی و تولید انواع دستگیره و پلاک آغاز نمود و در طول زمان بر تعداد و تنوع محصولات خود افزود. این شرکت با توجه به نیاز بازار، علاوه بر انواع دستگیره و پلاک محصولاتی همچون قفل، سیلندر، انواع قلاب لباس، دستگیره‌های کمدی و ... را نیز طراحی و به مرحله تولید رسانده و به طور مستمر تلاش می‌کند محصولاتی هماهنگ با سلیقه‌های متفاوت جهت جلب رضایت مشتریان خود تولید نماید. تمامی این محصولات تحت کنترل سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 از شرکت IMQ ایتالیا بوده و از بهترین مواد اولیه (زاماک، برنج و ...) متناسب با نوع محصول و کاربرد آن تولید می‌شود و تحت پوشش گارانتی فنی 5 ساله شرکت می‌باشند. استفاده از سیستم بارکد (ردیابی و شناسایی) جهت افزایش سرعت و دقت در عرضه محصولات از جمله نکات مثبت در ارائه محصول شرکت دستگیره ایران می‌باشد.

منبع مطلب
 شیرآلات با پوشش نانوساختار تزئینی

نانومحصول ایرانی؛ شیرآلات با پوشش نانوساختار تزئینی

شرکت شیرآلات البرز روز با پوشش نانوساختار تزئینی به روش PVD موفق به تولید شیرآلات ساختمانی شده است. این محصول نسبت به شیرآلات رایج، مقاومت به خوردگی و سختی بالایی دارد.