فناوری تصفیه هوا مبتنی بر گرافن از گسترش کووید-19 جلوگیری می‌کند

شرکت جی 6 روشی منحصر به فرد برای استفاده از گرافن در سیستم‌های تصفیه هوا یافته است. این فناوری سیستم‌های تصفیه هوا را در از بین بردن میکروب‌ها و ویروس‌ها کارآمدتر می‌سازد.
کووید-19

شرکت جی 6 (G6 Materials) که پیش از این گرافن تری‌دی لب (Graphene 3D Lab) نام داشت، با توجه به شیوع ویروس کووید-19 و اثرات آن بر چشم‌انداز اقتصادی، بخش تحقیق و توسعه خود را به‌روز کرده‌است. مدیریت جی 6، در راستای سازگار کردن خود با شرایط جدید، مدل کسب‌وکارش را بهینه می‌کند. در بخشی از این تحقیق، جی 6 یک فناوری تصفیه هوا بر پایه گرافن ایجاد کرده‌است که می‌تواند به مبارزه با این ویروس کمک کند.

دانیل استولیاروف، مدیرعامل این شرکت توضیح داد: "قطعاً در آینده نزدیک برای راهکارهایی که باعث حذف ویروس از هوا و سطوح شود و ایمنی محیط را افزایش دهد، تقاضای بسیاری وجود خواهد داشت. شرکت ما فعالیت در این بخش را اولویت قرار داده و قصد دارد هر چه سریع‌تر نیازهای این بازار را برطرف نماید."

بخش تحقیق و توسعه شرکت راهکاری برای محصولات تصفیه هوا ایجاد کرده‌است که به منظور کاهش خطر ابتلا به ویروس در فضاهای محدود مانند ادارات و انبارهای صنعتی طراحی شده است. این شرکت روشی منحصر به فرد برای استفاده از گرافن در سیستم‌های تصفیه هوا یافته است که آن را در کشتن میکروب‌ها کارآمدتر می‌سازد. در حال حاضر شرکت در حال انجام آزمایش‌های داخلی است و متعاقباً برای تاییدیه‌های لازم درخواست خواهد داد.

این راهکار کاربردهای متعددی دارد. چنین سیستم‌های می‌توانند در سیستم‌های HVAC موجود و یا در طراحی سیستم‌های جدید گنجانده شوند. آن‌ها می‌توانند با روش‌های فیلتراسیون معمول و همچنین تابش اشعه فرابنفش ترکیب شوند. هر ساختمان بزرگی، از جمله ساختمان‌های اداری و کارخانجات، می‌توانند از این سیستم بهره‌مند شوند.

استولیاروف افزود: "اقتصاد سراسر جهان به دلیل شیوع کووید-19 اختلال بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند که پیامدهای آن تا مدت‌ها باقی خواهد ماند. ما امیدواریم که اعمال قرنطینه در جلوگیری از شیوع ویروس مؤثر باشد، اما قرنطینه نمی‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد. هنگامی که مردم به سر کار خود بازگشتند، خواهان امنیت محیط کار خود هستند. ما راهکاری برای این مشکل ارائه می‌دهیم."

این شرکت به آزمایش نمونه‌های اولیه ادامه خواهد داد و به طور جدی به دنبال یک شریک صنعتی است تا بتواند به سرعت قابلیت تولید را گسترش دهد و این محصول را به بازار عرضه نماید.