عرضه ماسک صورت آنتی‌باکتریال تقویت شده با گرافن

یک شرکت تولیدکننده محصولات محافظتی تقویت شده با گرافن، ماسک صورت گرافنی عرضه کرده است که آنتی‌باکتریال و آنتی‌استاتیک بوده و قابل شستشو است.
ماسک صورت آنتی‌باکتریال

شرکت پلنرتک (planarTECH) مستقر در انگلستان، اعلام کرد برای بازاریابی و توزیع ماسک صورت آنتی‌باکتریال تقویت شده با گرافن با نام تجاری  2AM قرارداد فعلی خود با IDEATI مستقر در تایلند را تمدید خواهد کرد.

طبق گزارش اخیر شرکت تحقیق بازار QY Research، تقاضای جهانی برای ماسک صورت در سال ۲۰۲۰ به دلیل نگرانی‌های ناشی از آلودگی در کشورهای در حال توسعه و شیوع جهانی ویروس کووید-19 به سرعت در حال افزایش است.

ماسک آنتی‌باکتریال 2AM شرکت IDEATI یک طرح در انتظار ثبت اختراع است که از یک پوشش منحصر به فرد شامل ترکیبی از گرافن و دیگر نانومواد کربنی استفاده می‌کند. این پوشش از ویژگی‌های شناخته‌شده آنتی‌استاتیک و آنتی‌باکتریال گرافن بهره می‌برد تا یک ماسک صورت پارچه‌ای نخی با ویژگی‌های زیر ایجاد کند؛

آنتی‌باکتریال: توسط موسسه نساجی تایلند تأیید شده است که این پوشش در یک دوره ۲۴ ساعته می‌تواند 95/99 درصد باکتری استافیلوکوکوس اورئوس (ATCC 6538) را کاهش دهد.

آنتی‌استاتیک: این پوشش گرد و غبار را دفع می‌کند و در برابر ذرات ریز موجود در هوا (PM2.5) مؤثر است.

قابل شستشو: این ماسک پارچه‌ای نخی بدون از دست دادن خاصیت آنتی‌باکتریال یا آنتی‌استاتیک خود تا ۱۰ بار قابل شستشو و استفاده مجدد است.

راحتی: این پوشش حرارت را به طور مساوی در سراسر ماسک پخش می‌کند و همچنین برای راحتی بیشتر یک پوشش داخلی ضد آب دارد.

ماسک آنتی‌باکتریال 2AM شرکت IDEATI اکنون در حال تولید انبوه است. حداقل تعداد قابل سفارش ۱۰۰۰ بسته است (که هر بسته حاوی 3 عدد ماسک می‌باشد) و مدت زمان بین سفارش و دریافت کالا  ۱۰ تا ۱۵ روز خواهد بود.

تدپی. تیراپاتانا، مدیر IDEATI، اظهار داشت: «ما خوشحالیم که دوباره با شرکت پلنرتک همکاری می‌کنیم تا دوباره محصول ماسک صورت آنتی‌باکتریال تقویت شده با گرافن 2AM خود را به بازارهای جهانی عرضه نماییم. مدتی است که این محصول در حال تولید است و ما صمیمانه امیدواریم که بتواند در این زمان از بحران جهانی تأثیر مفیدی داشته باشد. این دومین عرضه از محصولات ما است. ما صادقانه معتقدیم که محصولات تقویت شده با گرافن در بازار به نقطه اوج رسیده‌اند.»

جی‌پاتریک فرانتز، بنیان‌گذار و مدیرعامل پلنرتک گفت: «ما واقعاً خوشحالیم که دوباره با IDEATI همکاری می‌کنیم تا تا محصولات جدید 2AM آن را به بازار عرضه کنیم. من قبلاً در مورد استفاده احتمالی از گرافن در مبارزه با پاندمی اخیر کووید-19 مطالبی را منتشر کرده‌ام، ولی این محصول ادعایی برای رفع این مشکل ندارد و IDEATI در حال حاضر در حال ارزیابی خواص ضد ویروسی آن است. در این میان، ما معتقدیم که این محصول از نظر ویژگی‌های آنتی‌باکتریال و آنتی‌استاتیک خود دارای مزیت است و تصمیم داریم با IDEATI همکاری کنیم تا آن را به بازار عرضه نماییم.»