شرکت OCSiAl؛ بزرگ‌ترین تامین‌کننده اروپایی نانولوله‌های کربنی تک‌دیواره

شرکت OCSiAl با ارتقاء مجوز REACH خود به بزرگ‌ترین تامین‌کننده اروپایی نانولوله‌های کربنی تک‌دیواره تبدیل می‌شود.
نانولوله‌های کربنی تک‌دیواره

از آوریل ۲۰۲۰، شرکت اوسی‌اس‌آی‌ال (OCSiAl) به لطف پرونده ارتقاء یافته این شرکت تحت قوانین "ثبت، ارزیابی، صدور مجوز و محدودیت مواد شیمیایی (REACH)" اتحادیه اروپا و مطابق با ضمائم جدید در مورد نانوفرم‌ها،  قادر است سالانه حداکثر ۱۰۰ تن نانولوله کربنی تک‌دیواره خود موسوم به TUBALL را در اروپا به صورت تجاری عرضه کند. شرکت OCSiAl تا زمان تصویب مقامات، با بالا بردن حجم مجاز خود در استرالیا و کانادا در سال ۲۰۲۰، به گسترش بازارهای نانولوله‌ و توسعه کاربرد‌های صنعتی ادامه خواهد داد.

در حال حاضر شرکت OCSiAl تنها شرکتی در اروپا است که قادر است ۱۰۰ تن نانولوله کربنی تک دیواره (که به عنوان نانولوله گرافنی نیز شناخته می‌شود)، را به صورت تجاری عرضه کند. این مرحله به شرکت اجازه می‌دهد تا حضور خود را در منطقه افزایش دهد و تقاضای رو به رشد بازار برای نانولوله گرافنی در حجم صنعتی را برآورده سازد. پورتفولیوی فعلی شرکت با احتساب چین و اروپا به عنوان دو بازار پر سرعت در حال توسعه در زمینه کاربردهای نانولوله در حوزه‌های حمل و نقل، الکترونیک، ساخت‌وساز، زیرساخت، منابع انرژی، تجهیزات ورزشی، چاپ سه‌بعدی، منسوجات، حسگرها و ...، شامل بیش از ۱،۶۰۰ مشتری در سراسر جهان است.

شرکت OCSiAl نقش مهمی در بهبود دسترسی به اطلاعات در مورد ماهیت نانولوله‌های گرافن و شکل گیری اصول استفاده ایمن از آن‌ها دارد، این شرکت تا کنون ۱۶ مطالعه در این زمینه، از جمله موارد مورد نیاز برای ضمیمه اصلاح شده REACH ‌انجام داده‌است. نانولوله‌های TUBALL هیچ گونه تحریک، خوردگی یا حساسیت پوستی، اثر جهش زایی و اثر زیان‌آور بر سمیت تناسلی نشان نمی‌دهند. علاوه بر این، مطالعات سمیت زیست محیطی (ecotoxicity) هیچ اثر سمی بر روی دافنی (Daphnia) یا جلبک نشان نداده است.  مقادیر معمول قرار گرفتن در معرض بخش قابل‌تنفس  TUBALLدر محل کار بسیار کم‌تر از ۵ درصد حد مجاز قرار گرفتن در معرض (REL) توصیه شده طبق NIOSH (انستیتوی ملی بهداشت و ایمنی کار) در ایالات‌متحده است، که از اهمیت کاربردی برای کارگران تولیدکننده نانولوله برخوردار است. و همچنین به کاربران نهایی می‌توان اطمینان داد که این مطالعات نشان داده است که هیچ نانولوله‌ TUBALL در طول استفاده از محصولات ساخته‌شده با مواد افزودنی نانو آزاد نمی‌شود. تمام این یافته‌ها، منعکس کننده ماهیت و مورفولوژی منحصر به فرد نانولوله‌های گرافنیTUBALL  است.

شرکت OCSiAl با تهیه نانولوله‌های مرغوب با قیمت اقتصادی مقرون به صرفه و در حجم صنعتی، به تسریع پذیرش این مواد منحصر به فرد در بازارهای مختلف ادامه می‌دهد. TUBALL توسط سازمان حفاظت محیط زیست (EPA) ایالات متحده آمریکا (که مجوز تجاری‌سازی در حجم صنعتی را صادر می‌کند) نظارت می‌شود. برنامه‌های نزدیک این شرکت شامل افزایش مقیاس حجم مجاز تجاری‌سازی نانولوله‌های گرافنی در استرالیا و کانادا است.