به‌کارگیری سیستم خنک‌کننده گرافنی در جدیدترین گوشی آنر

آنر در جدیدترین مدل گوشی خود با نام Honor X10 از سیستم خنک‌کننده مبتنی بر گرافن بهره می‌برد.
سیستم خنک‌کننده گرافنی

گزارش شده است آنر (Honor)، در پایان ماه جاری گوشی Honor X10 را معرفی خواهد کرد. Honor X10 از سیستم خنک‌کننده مبتنی بر گرافن بهره می‌برد. جای تعجب نیست که آنر، یک برند گوشی هوشمند متعلق به شرکت هواوی (Huawei)، نیز از گرافن به منظور خنک‌کننده در محصولات خود استفاده کند. این شرکت مدتی است که با موفقیت از فیلم‌های خنک‌کننده گرافنی در گوشی‌های نسل جدید خود مثل Mate 20X، P30 Pro و سری جدید P40 استفاده می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود این گوشی ارزان‌ترین مدل 5G باشد که در شرکت هواوی تولید می‌شود، بنابراین ممکن است کمی گرم‌تر از گوشی‌های هوشمند معمولی باشد. به لطف سیستم خنک‌کننده مبتنی بر گرافن، این گوشی از محافظت گرمایی بهتری برخوردار است.

در باتری یون لیتیم این گوشی‌ها، فناوری‌های مقاوم در برابر گرما تقویت شده است، فناوری‌هایی که گرافن نقش اصلی را در آن دارد. به دلیل تقویت ساختاری، این باتری‌ها می‌توانند تا دمای ۶۰ درجه را تحمل کنند دمایی که از دمای رایج کارکرد باتری‌ها ۱۰ درجه بالاتر است.

پیشینه استفاده از گرافن در تلفن‌های همراه به سال ۲۰۱۶ بازمی‌گردد. در آن سال، هواوی اعلام کرد که به فناوری باتری یون لیتیم مقاوم در برابر گرما دست یافته است که در تولید این باتری از گرافن استفاده شده است. این خبر در سمپوزیم باتری ژاپن اعلام شد. آنچه هواوی به آن دست یافته بود، سامانه‌ای بود که به باتری یون لیتیم اجازه می‌داد تا در دمای بالاتر کار کند. در باتری‌های رایج، دمای ۵۰ درجه قابل تحمل است، اما زمانی که هواوی از گرافن در باتری استفاده کرد، دمای کارکرد تا ۶۰ درجه بالا رفت. این شرکت اعلام کرد که گرافن موجب افزایش طول عمر باتری تا دو برابر می‌شود.

آنر در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد، برندی که حاصل استراتژی دوگانه گروه فناوری‌های هوآوی است. با بهره‌گیری از تجربه و تخصص هوآوی در حوزه ICT منجر به تولید گوشی‌هایی جریان‌ساز برای جوانان در سراسر دنیا شده است. استفاده از مدل کسب‌وکاری بر پایه اینترنت و asset-light باعث شده است تا میزان درآمد در ۵ سال گذشته از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کند. این امر باعث شده است تا آنر به عنوان بزرگ‌ترین برند اینترنتی (e-brand) چین شناخته شود.

منبع مطلب