صفحه تلفن هوشمند عاری از ویروس با فناوری نانو

شرکت نانوویو برای محافظت بیشتر در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها، فناوری ضد ویروسی را برایاستفاده در صفحه تلفن هوشمند و تبلت توسعه داده است. سهام این شرکت پس از تست اعتبارسنجی فناوری ضد ویروس آن در برابر کروناویروس‌ها افزایش یافت.
صفحه تلفن هوشمند عاری از ویروس با فناوری نانو

این فناوری ضد میکروبی نشان داد در برابر گونه‌ای از کروناویروس که از موش‌ها نشات می‌گیرد (و جانشینی برای کروناویروس‌های انسانی است) مؤثر است. شرکت نانوویو (Nanoveu) از آزمایش مستقل صفحه تلفن هوشمند و نمونه اولیه کاور خود نتایج دلگرم‌کننده‌ای دریافت کرده است.

آنالیز مستقل توسط دانشکده میکروبیولوژی و ایمونولوژی دانشکده پزشکی یونگ لو لین، در دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)، که یکی از مؤسسات تحقیقاتی برتر جهان است، انجام شد.

آزمایش شامل قرار دادن محلولی حاوی MHV-A59 (گونه‌ای از کروناویروس که از موش‌ها نشات می‌گیرد) بر روی فیلم نازکی حاوی فناوری ضد ویروس شرکت نانوویو بود. این گونه از ویروس به عنوان جانشینی از کروناویروس انسانی 229E انتخاب شده است.

نتایج NUS نشان داد به طور قابل‌توجهی تعداد ذرات کروناویروس قابل‌زیست یا عفونی در مدت ۱۰ دقیقه تا ۹۰ درصد کاهش یافته است.

نتایج تست NUS بر روی گونه MHV-A59 به دلیل وجود شباهت‌های گسترده در ساختار و تنوع سرده (Genus) بین ویروس هپاتیت موش (MHV-A59) و کروناویروس‌ها به شدت در اثبات اثربخشی فناوری نانوویو در برابر تعداد زیادی از ویروس‌ها مهم است.

از دیدگاه ساختاری، همه کروناویروس‌ها دارای یک لفاف ویروسی بزرگ هستند که از لایه‌ای از پروتئین‌های نشات گرفته از سلول‌های میزبان سابق تشکیل شده‌اند که هنگام خروج از محیط میزبان، ژنوم ویروسی را محافظت می‌کنند. فناوری شرکت نانوویو قادر است این لفاف ویروسی را تجزیه کند که به طور مؤثر ویروس را از بین می‌برد.

این شرکت بر این باور است که اثربخشی این روش در مقابل یک گونه ویروس لفاف‌دار نشان می‌دهد که فناوری آن ممکن است در برابر کل خانواده ویروس‌ها مؤثر باشد.

آزمایش‌های تکمیلی در یک آزمایشگاه معتبر در ایالات‌متحده در حال انجام است. شرکت نانوویو منتظر است فناوری خود را در برابر کروناویروس OC43 (که یک بتاکروناویروس است که انسان را آلوده می‌کند و دلیل شناخته‌شده‌ای برای سرماخوردگی است) آزمایش نماید.

این شرکت همچنین به موازات توسعه و تولید محصول، در حال بررسی مسیرهای بازاریابی با پتانسیل پیش سفارشات است و محصولاتش در اواخر سه‌ماهه دوم و اوایل سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ در دسترس قرار خواهند گرفت.