نانومحصول ایرانی؛ گرانول پلی‌پروپیلن تقویت‌شده با نانوذرات

شرکت «شمیم پلیمر کوثر» با افزودن نانوذرات به‌عنوان فیلر در ماتریس پلیمر، استحکام مکانیکی و مقاومت در برابر ضربه را در قطعات پلیمری بهبود بخشیده است.
گرانول پلی‌پروپیلن تقویت‌شده با نانوذرات

پلی‌پروپیلن (PP) به دلیل ارزان قیمت بودن و خواص مکانیکی و قالب‌پذیری فوق‌العاده، در تولید بیش از 50 درصد مواد پلاستیکی مورداستفاده در صنعت خودرو به کار می‌رود. ترکیبات پلی‌پروپیلن در قسمت‌های مختلف خودرو از قبیل سپر، داشبورد و درب‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند.

چندین درجه از ترکیبات پلی‌پروپیلنی با مشخصات عملکرد متفاوت توسط ترکیب کردن پلی‌پروپیلن با مواد دیگر مطابق با عملکرد موردنیاز بخش‌های مدنظر توسعه‌یافته‌اند. ترکیب نانوذرات با ماتریس پلیمری توجهات زیادی در زمینه کاربرد ترکیبات پلی‌پروپیلن در صنعت خودروسازی به خود اختصاص داده است. این امر به دلیل امکان استفاده از میزان کم نانوذرات (به‌عنوان فیلر) با افزایش خواص مکانیکی ضربه و استحکام می‌باشد.

شرکت شمیم پلیمر، کامپاند پلی‌پروپیلنی حاوی سیلیس نانوساختار و نانوذرات کربنات کلسیم ارائه کرده است که قابلیت استفاده در سپر، ملحقات سپر و قطعات پلیمری را در دیگر صنایع دارد. به علت وجود تقویت‌کننده نانویی، خواص مکانیکی نظیر استحکام مکانیکی و مقاومت در برابر ضربه افزایش می‌دهد و در عین حال رنگ‌پذیری قطعات پلیمری به صورت چشمگیری بهبود می‌بخشد.

شرکت تولیدی صنعتی مهرخواه که در حوزه ساخت قطعات پلیمری فعالیت می‌کند، یکی از شرکت فعال در زمینه تزریق و مجموعه‌سازی قطعات پلیمری در ایران است که اخیراً اقدام به استفاده از فناوری‌نانو در تولید قطعات پلیمری خودرو کرده است. این شرکت از پلی‌پروپیلن‌های تقویت شده با نانوذرات که توسط شرکت شمیم پلیمر کوثر توسعه داده شده برای ساخت سپر خودرو استفاده می‌کند.

 

درباره شرکت شمیم پلیمر کوثر

شرکت شمیم پلیمر کوثر در سال 1386 با هدف تولید کامپوزیت‌های زمینه پلیمری با تکیه به سابقه پژوهش و تخصص نیروی انسانی و با به کارگیری تجهیزات و تکنولوژی روز آغاز به کار نمود. این شرکت مجهز به لابراتوار تخصصی پلیمر بوده و طیف وسیعی از محصولات و ترکیبات پیشرفته پلیمری از قبیل کامپوزیت‌های تقویت‌شده با انواع فیلر معدنی، الیاف شیشه، کامپوزیت‌های پلیمری مقاوم به ضربه، مقاوم به آتش و حرارت، مستربچ‌های متنوع پلیمری و انواع آلیاژهای خاص را تولید می‌نماید.

منبع مطلب
همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.