نانومحصول ایرانی؛ فیلتر هوای آنتی‌باکتریال کولر آبی

شرکت «ماشین هوشمند رایمند» نانوفیلتر سارونه را به بازار عرضه کرده است. این نانوفیلتر می‌تواند هوای ورودی به داخل ساختمان را تصفیه کرده و به دلیل وجود خواص آنتی‌باکتریال مانع از ورود باکتری به فضای داخل منازل می‌شود.
 فیلتر هوای آنتی‌باکتریال کولر آبی

یکی از دغدغه‌های روزانه بانوان در منزل، گردوغبار موجود در فضای داخل آپارتمان بوده که دریچه‌های کولر یکی از راه‌های ورود این ذرات به داخل ساختمان است.

فیلتر هوای آنتی‌باکتریال کولر آبی شرکت ماشین هوشمند رایمند با افزودن نانوذرات نقره در پارچه فیلتر، قادر به جذب ذرات جامد معلق در هوا از قبیل غبار، آلودگی، گردوخاک و باکتری است. این فیلترها روی کولرهای آبی نصب شده و می‌توانند هوای ورودی به ساختمان را تصفیه کنند.

بخشی از این نانو فیلتر را یک کاور برزنتی (از نوع برزنت کانتینری) مقاوم در برابر نور خورشید تشکیل می‌دهد که با محافظت کولر آبی در برابر تابش مستقیم نور خورشید، تا حد زیادی از تبخیر آب جلوگیری به عمل آورده و به افزایش میزان خنک‌کنندگی و صرفه‌جویی در مصرف آب کمک می‌کند.

بخش دیگر این محصول نیز مربوط به لایه‌های فیلتراسیون است که با توجه به چیدمان درنظر گرفته شده از ورود ریزگردها، عوامل آلرژی‌زا، ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون و ده میکرون و ... به فضای داخلی کولر جلوگیری می‌کند.

در داخلی‌ترین لایه این محصول، با استفاده از فناوری نانو، خاصیت آنتی‌باکتریال تکمیل شده و با افزودن نانوذرات نقره در پارچه فیلتر، یون‌های حمله‌کننده به باکتری‌ها درون ساختار آن آزادشده و از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند.

 

درباره شرکت ماشین هوشمند رایمند

شرکت ماشین هوشمند رایمند در سال ۹۶ با تکیه بر توان متخصصان فناوری نانو موفق به تولید محصول فیلتر آنتی‌باکتریال کولر آبی با نام تجاری نانوفیلتر سارونه (نفس) شد. درحال حاضر این مجموعه علاوه بر این محصول در زمینه تولید دریچه‌های هوشمند هوا نیز فعالیت دارد.

منبع مطلب