رویداد استارتاپی داروها و فرآورده‌های گیاهی و طبیعی برگزار می‌شود

صاحبان ایده، فعالان فناور و استارتاپ‌های حوزه گیاهان دارویی در رویداد استارتاپ ویکند داروها و فرآورده‌های گیاهی و طبیعی حضور می‌یابند تا ایده‌های خود را با مدعوین و سرمایه‌گذاران در میان بگذارند.
داروها و فرآورده‌های گیاهی

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زنجیره صنایع مبتنی بر گیاهان دارویی می‌توانند ارزش افزوده قابل توجهی به همراه داشته باشند. هر روزه هسته‌های فناور و جوانان نخبه در این حوزه ایده‌ها و محصولات جدیدی را عرضه می‌کنند که  در صورت حمایت و تجاری‌سازی می‌تواند به زمینه‌ای مساعد برای جهش تولید و ارزآوری  و اشتغال‌زایی در این صنعت تبدیل شوند.

رویداد استارتاپی داروها و فرآورده‌های گیاهی و طبیعی اواخر تیر ماه در محل سالن شیخ بهایی صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری شتابدهنده فارماتک برگزار می‌شود. این رویداد تلاش دارد تا تا ایده‌ها و ابتکارات این حوزه را به محصول تجاری‌سازی شده نزدیک‌تر گرداند.

مسعود ره‌افروز  دبیر این رویداد در این باره گفت: رویداد استارتاپی داروها و فرآورده‌های گیاهی و طبیعی تلاش دارد تا با جمع‌آوری طرح‌های مبتکرانه و نوآورانه در این حوزه زمینه اتصال سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده و نوآوری را فراهم سازد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طرح‌های ارسالی به این رویداد  از 2 خرداد تا 19 تیر ماه پذیرفته خواهد شد.

ره‌افروز در تشریح حمایت‌های در نظر گرفته شده برای طرح‌های منتخب افزود: طرح‌های منتخب علاوه بر،  برخورداری از سرمایه‌گذار مناسب می‌توانند در تمامی مراحل تشکیل پرونده در سازمان غذا و دارو و اخذ مجوز تا تجاری‌سازی از پشتیبانی برخوردار شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر  به آدرس اینترنتی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نشانی http://chtm.isti.ir/ مراجعه کنند.