نانومحصول ایرانی؛ روغن موتور

شرکت «پردیس شیمی باختر» روغن موتور حاوی نانو الماس تولید و به بازار عرضه کرده است. این محصول به ۱۶ کشور جهان صادر می‌شود.
روغن موتور

مستهلک شدن موتور خودروها در اثر افزایش دما و اصطکاک از مشکلات اساسی حوزه خودرو به شمار می‌آید. بهبود کیفیت روغن موتورها در این راستا همواره دغدغه متخصصان است. روغن موتورهای حاوی افزودنی‌های نانومتری جزء فناوری‌های جدید برای محافظت و افزایش طول عمر روغن و موتور خودرو است.

متخصصان شرکت پردیس شیمی باختر با بهره‌گیری از فناوری نانو توانسته‌اند محصول جدیدی را تولید و به بازار عرضه کنند که با روغن موتورهای معمولی تفاوت ویژه‌ای دارد. روغن موتور اولکا با بهره‌گیری از نانو الماس‌های سوسپانسیون‌شده در روغن‌موتور، باعث می‌شود یک‌لایه روغنی ضخیم روی سطوح قطعات موتور ایجاد شود و روغن‌کاری بهتری صورت بگیرد.

نانوذرات الماس بین سطوح فلزی به عقب و جلو می‌غلتند و اصطکاک لغزشی که معمولاً بین سطوح فلزی اتفاق می‌افتد را به اصطکاک غلتشی تبدیل می‌کند. این امر در طول فرایند شروع به کار و خاموش شدن خودرو (هنگامی‌که لایه روغن بسیار نازک بوده و به اصطکاک لغزشی زیاد بین بخش‌های فلزی منجر می‌شود) بسیار مهم است.

این مزیت به روشن شدن سریع‌تر خودرو و تولید حرارت کمتر منجر شده و در نهایت به افزایش طول عمر روغن و مصرف کمتر سوخت می‌انجامد.

 

درباره شرکت پردیس شیمی باختر

شرکت پردیس شیمی باختر در سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را با هدف تولید و تأمین نیاز بازار داخل و خارج کشور به انواع روانکارهای خودرو و صنعتی آغاز کرد. این شرکت یکی از برترین تولیدکنندگان نانومحصولات حوزه خودرو در ایران بوده که تاکنون محصولات خود را به ۱۶ کشور جهان صادر کرده است. ایتالیا، برزیل، ترکیه و آذربایجان از جمله مقاصد صادراتی این شرکت طی سال‌های اخیر بوده است.

منبع مطلب