تولید انبوه باتری‌های گرافنی برای استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی

شرکت خوردروسازی GAC اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۲۰، باتری تقویت شده با گرافن را برای استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی به تولید انبوه می‌رساند.
باتری‌های گرافنی

اخیراً گروه خودروی گوانگژو (Guangzhou Automobile Group)، موسوم به گروه گاک (GAC)، شرکت خودروساز چینی، که در زمینه تولید انواع خودروهای سواری، وسایل نقلیه تجاری، اتوبوس و قطعات خودرو، فعالیت می‌کند، اعلام کرد یک باتری تقویت شده با گرافن را برای استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی (EV) تولید کرده است که در پایان سال جاری برای تولید انبوه در دسترس خواهد بود.

گروه گاک گزارش داد فناوری گرافن این شرکت طی مدت ۸ دقیقه می‌تواند باتری را تا ۸۵ درصد شارژ کند.

گروه خودروی گوانگژو در سال ۲۰۱۴، تحقیق و توسعه در زمینه گرافن را آغاز کرد و به تدریج بر تهیه و کاربرد ماده گرافن با ساختار سه بعدی (3DG) با حقوق مالکیت معنوی مستقل، تمرکز نمود. هنوز کاملاً مشخص نیست که این فناوری چیست، اما به نظر می‌رسد که گرافن سه بعدی دلالت بر این دارد که بیشتر یک ماده گرافیتی است. با این حال جزئیات بیشتری برای اثبات این موضوع لازم است.

در نوامبر ۲۰۱۹، به طور رسمی اعلام شد «باتری فوق العاده سریع شارژ» بر پایه این ماده گرافنی با ساختار سه بعدی (3DG) به طور مستقل توسط گوانگ‌چی (Guangqi) ساخته شده است.

به گفته گروه خودروی گوانگژو، «باتری فوق العاده سریع شارژ»، آزمایش‌های سلول باتری، ماژول و نمونه‌های بسته باتری را تکمیل کرده‌است و برای تست شارژ توان بالا، کل وسیله نقلیه را حمل کرده‌است، و عمر و ایمنی باتری برای استفاده به استاندارد رسیده است.

گفته می‌شود که «باتری فوق العاده سریع شارژ» برای شارژ باتری تا ۸۵ درصد تنها در مدت ۸ دقیقه مورد آزمایش قرار گرفته‌است.

گروه گاک در سال ۱۹۹۷ راه‌اندازی شد. این شرکت در سال ۲۰۱۲ با تولید بیش از ۷۲۸ هزار دستگاه خودرو، به‌عنوان دهمین خودروساز چین شناخته شد. این گروه خودروهای خود را از طریق مشارکت انتفاعی با شرکت‌های تویوتا، هوندا، میتسوبیشی موتورز، ایسوزو، فیات و پژو و تحت لیسانس آنها، مونتاژ می‌نماید.