فناوری نانوجاذب زدایش نفت از محیط‌زیست برنده جایزه نوآوری شد

شرکت دایرکتاپلاس برای فناوری تصفیه آلودگی آب مبتنی بر گرافن، جایزه نوآوری را به دست آورد.
فناوری نانوجاذب زدایش نفت از محیط‌زیست برنده جایزه نوآوری شد

شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) اعلام کرد که فناوری تصفیه آب مبتنی بر گرافن این شرکت، موسوم به Grafysorber، یک جایزه برجسته در صنعت کسب کرده است. این فناوری جایزه نوآوری فناوری 2020 را از مشاوران جهانی موسسه فراست‌اند سالیوان (Frost & Sullivan) دریافت کرد.

جولیو سزارو، مدیر اجرایی شرکت دایرکتا پلاس، گفت: «اکنون ما خدمات کاملی در حوزه تصفیه آلودگی در بخش بسیار بزرگ نفت و گاز ارائه می‌نماییم.»

فراست‌اند سالیوان، همراه با گزارشی، فناوری Grayfysorber را به عنوان "گامی قابل توجه در جهت دستیابی به
پاکسازی پایدار و مقرون‌به صرفه محیط زیست  از مواد سمی" توصیف کرد. این محصول آب و لجن‌هایی را که آلوده به هیدروکربن‌ها هستند، تصفیه می‌کند. این یک محصول تجدیدپذیر، غیراشتعال و با قابلیت استفاده مجدد است. به ویژه، هیدروکربن‌های جذب شده با این فناوری نیز قابل بازیافت هستند.

موسسه فراست‌اند سالیوان اظهار داشت: «تحقیقات فراست‌اند سالیوان حاکی از آن است که فناوری Grayfysorber شرکت دایرکتا پلاس راهکاری سازگار با محیط‌زیست است که مسائل مربوط به آلودگی‌ها و آلاینده‌های آلی می‌پردازد و پاسخی با کیفیت برای شرایط اضطراری ساحلی و فراساحلی فراهم می‌کند. علاوه بر این، ویژگی‌های فناوری Grayfysorber، از جمله قابلیت استفاده مجدد و بازیافت مجدد روغن جذب‌شده، آن را به راهکاری مناسب و پایدار برای استفاده انبوه در سال‌های آینده تبدیل می‌کند.»

در همین حال، شرکت دایرکتا پلاس اضافه کرد که این فناوری می‌تواند در طیف گسترده‌ای از فرآیندهای صنعتی، از صنعت مکانیکی گرفته تا میعانات آبی تولید شده از کمپرسورهای هوا برای آب تصفیه شده به منظور تمیزکردن مخزن ذخیره سازی، چه در ساحل و چه در فراساحل استفاده شود.

این شرکت در حال حاضر از طریق شرکت تابعه خود سکتار اس ای (Setcar SA) خدمات تصفیه آلودگی Grayfysorber را به تعدادی از شرکت‌های اروپایی نفت و گاز ارائه می‌دهد.

جولیو سزارو، مدیر اجرایی و مؤسس شرکت دایرکتا پلاس، گفت: «پس از دریافت حق امتیاز انحصاری اتحادیه اروپا برای فناوری Grayfysorber، این جایزه از سوی یک سازمان جهانی، تأیید خوشایند دیگری است بر پتانسیل قابل‌توجه فناوری جی‌پلاس (G+) شرکت ما.»

وبینار فناوری‎های نوین آب و فاضلاب

وبینار فناوری‎های نوین آب و فاضلاب

اولین رویداد معرفی فناوری های نوظهور در صنعت آب و فاضلاب در تاریخ 8 بهمن 1399 تحت عنوان وبینار فناوری های نوین آب و فاضلاب برگزار خواهد شد. این وبینار با همکاری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و شبکه تبادل فناوری به صورت ...