همکاری برای عرضه آند گرافنی در باتری

شرکت تالگا طی قراردادی متعهد شد آند گرافنی را برای استفاده در باتری‌های شرکت فاراسیس تأمین نماید.
عرضه آند گرافنی

شرکت تالگا (Talga) تولیدکننده آند گرافنی باتری مستقر در استرالیا توافقی را با شرکت فاراسیس (Farasis)، غول باتری لیتیوم یون اروپا، منعقد کرده است. بر اساس این توافق، تالگا محصولات آند پوشش‌دهی شده را برای ارزیابی در باتری‌های فاراسیس، عرضه خواهد کرد.

طبق توافقنامه آن‌ها، تالگا گرافن و گرافیت خود را از شمال سوئد (جایی که این شرکت محصولات آندی پوشش‌دهی شده «فعال» خود را تولید می‌کند) تأمین و به فاراسیس عرضه خواهد کرد.

از آنجا که بازار وسایل نقلیه الکتریکی (EV) همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد، تقاضای فزاینده‌ای برای باتری‌های لیتیوم یون وجود دارد که گرافیت بزرگ‌ترین ماده خام ورودی آن است. در واقع تقریباً چهار برابر ماده اولیه گرافیت و نه برابر کبالت، نسبت به لیتیوم در هر سلول لیتیوم یون، وجود دارد.

مارک تامپسون، مدیر عامل شرکت تالگا اظهار داشت: «تالگا پیشرفت قابل‌توجهی در تجاری‌سازی محصولات آند باتری‌های لیتیوم یونی اروپایی خود داشته است و تقاضا به خصوص در بازار وسایل نقلیه الکتریکی، به سرعت، در حال به افزایش است.»

متناسب با پیشرفت وسایل نقلیه الکتریکی و تقاضا برای باتری‌های لیتیوم یون، ضروری است باتری‌ها نیز برای ارتقای کارایی و افزایش چگالی انرژی به منظور قابلیت‌های شارژ و برد بهتر، خود را بهبود بخشند. این به معنای لزوم پاک کردن زنجیره تأمین جهانی باتری نیست.

هنوز فضای زیادی برای بهبود آندهای گرافیتی وجود دارد، اما جایگزین‌های مختلف به شدت مورد بررسی قرار می‌گیرند و یکی از جایگزین‌ها سیلیکون است. آندهای سیلیکونی چگالی انرژی به مراتب بیشتر از گرافیت دارند. با این حال، به دلیل تمایل سیلیکون به منبسط شدن (بیش از ۴۰۰ درصد) در هنگام تشکیل آلیاژ با لیتیوم، گزینه جایگزین گرافیت هنوز هم طیف وسیعی از اثرات کاهش دهنده عملکرد را متحمل می‌شود.

با وجود ضعف گرافیت نسبت به سیلیکون، دومی هنوز به اندازه کافی برای خدمت به بازار بسیار بزرگ و درحال رشد باتری لیتیوم یون، پایدار و جامع نیست.