همکاری صنعت و دانشگاه؛ تولید حفاظ الکترومغناطیسی نانوکامپوزیتی

شرکت زنگرافن با دانشگاه بریتیش کلمبیا در پروژه دپارتمان دفاع ملی کانادا برای تولید حفاظ الکترومغناطیسی نانوکامپوزیتی همکاری می‌کند.
حفاظ الکترومغناطیسی نانوکامپوزیتی

شرکت زنگرافن (ZEN Graphene) اعلام کرد با اعطای ۲۰۰ هزار دلار از سوی دپارتمان دفاع ملی (DND) کانادا در قالب برنامه نوآوری برای تعالی و امنیت دفاعی (IDEaS)، این شرکت همکاری پژوهشی جدیدی را با پروفسور محمد ارجمند و تیم وی در دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)، آغاز خواهد کرد.

هدف از این پروژه تحقیقاتی مشترک، توسعه نانوکامپوزیت‌های رسانای الکتریکی گرافن/ پلیمری به صورت چاپ سه‌بعدی و قالب‌گیری شده، به عنوان جایگزینی چند منظوره برای حفاظ‌های الکترومغناطیسی فلزی رایج است.

این حفاظ‌های جدید در مقایسه با پوشش‌های فلزی متداول، سبک بوده و در برابر خوردگی مقاوم هستند. علاوه بر این از مزایای دیگری چون هزینه کم، سهولت در پردازش و بهبود گزینه‌های طراحی نیز برخوردارند.

در این همکاری، حفاظ‌های رسانای پلیمری توسعه‌یافته، از تجهیزات حساس الکترونیکی در ماهواره‌ها محافظت می‌کند؛ با این حال، این حفاظ‌ها در طیف وسیعی از کاربردها در صنایع مختلف مانند فناوری اطلاعات، علوم پزشکی، خودرو، دفاع و هوافضا نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

فناوری تولید چاپ سه‌بعدی رشته‌های نانوکامپوزیتی پلیمری چند منظوره نیز امکان ساخت سریع و کم‌هزینه هندسه‌های پیچیده نانوکامپوزیت‌های پلیمری چند منظوره مانند حفاظ الکترومغناطیسی مصنوعی را فراهم می‌آورد. اگر دپارتمان دفاع ملی انتخاب کند که پروژه را به فاز دوم ارتقا دهد، از این تحقیق با کمک هزینه یک میلیون دلاری حمایت خواهد کرد.

فرانسیس دوبی، مدیر عامل شرکت زنگرافن، گفت: «ما خوشحالیم که دپارتمان دفاع ملی در زمینه فناوری‌های مبتنی بر گرافن با تیم UBC به سرپرستی پروفسور ارجمند و زنگرافن سرمایه‌گذاری می‌کند.»

پروفسور ارجمند اظهار داشت: «تخصص ما در سنتز گرافن، پردازش پلیمر، چاپ سه‌بعدی و نانوکامپوزیت‌های پلیمری، این امکان را فراهم می‌کند تا نسل بعدی نانوکامپوزیت‌های پلیمری چند منظوره با کارایی بالا را با خواص بی‌نظیر و هندسه‌های پیچیده توسعه دهیم. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با زنگرافن هستیم تا این محصولات نسل آینده را به بازار عرضه نماییم.»

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.