آزمایش اثربخشی نانوپوششی با خواص ضدباکتری

شرکت گرافن‌سی‌ای آزمایش‌های مستقل در زمینه خواص ضدباکتری پوشش گرافنی خود را با موفقیت انجام داد. از این پوشش می‌توان برای محافظت اماکن عمومی نظیر مترو و سالن‌های ورزشی از گزند عوامل بیماری‌زا استفاده کرد.
آزمایش اثربخشی نانوپوششی با خواص ضدباکتری

شرکت گرافن‌سی‌ای (GrapheneCA)، تأمین کننده و تولیدکننده گرافن، اعلام کرد با توجه به پروتکل تست ASTM E2180 برای تعیین فعالیت ضدمیکروبی مواد پلیمری، اثبات شده است محصولات ضدباکتریایی این شرکت 99.9 درصد در ایجاد سطوح ضد باکتری مختلف مؤثر هستند. این آزمایش‌ها به دنبال راه اندازی فروشگاه آنلاین گرافن‌سی‌ای در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ برای فروش این پوشش‌های ضد باکتری جدیدی تحت نام «Dr. Nano» انجام شد.

آزمایش بر روی خطوط تولید کفپوش Dr. Nano و Dr. Metal گرافن‌سی‌ای که توسط آزمایشگاه مستقل و بی‌طرف انجام شد، نشان داد این پوشش در سطوح مختلف فعالیت ضد میکروبی فوق العاده‌ای ارائه می‌دهد. این پوشش‌ها، در برابر باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی و باکتری مقاوم به آنتی‌بیوتیک که می‌توانند منجر به عفونت‌های شدید تنفسی شوند، اثربخش بودند. فرمول اختصاصی گرافن بهبودیافته در پوشش‌های اپوکسی مبتنی بر آب، با محدود کردن تنفس و تقسیم سلولی بر روی سطوح، متابولیسم میکروارگانیسم‌ها را مسدود می‌کند.

دکتر سرگئی واسکرسنسکی، مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت گرافن‌سی‌ای می‌گوید: «این پوشش‌ها محصولات آماده مصرف هستند که هم اکنون بدون نیاز به تجهیزات غیر استاندارد قابل تهیه و استفاده‌اند و مشابه هر نوع قوطی اپوکسی دیگری می‌توان آن را از فروشگاه‌ها تهیه نمود. ما پوشش‌های بادوام و ماندگاری را توسعه داده‌ایم که هم از سطوح در برابر آسیب و همچنین از سلامت کسانی که به آن‌ها دست می‌زنند، به طور مؤثر محافظت می‌کند.»

گرافن‌سی‌ای معتقد است که پوشش‌های این شرکت می‌تواند به حفاظت از افرادی که به ناچار با انواع مختلف سطوح در فروشگاه‌های خرده‌فروشی، مدارس، بیمارستان‌ها، سالن‌های حمل و نقل عمومی، سالن‌های ورزشی، سرویس بهداشتی و سایر مناطق پر رفت و آمد در تماس هستند، کمک کند. این پوشش‌ها می‌توانند به عنوان خط دفاعی دیگری در برابر گسترش باکتری‌ها از طریق اشیائی که افراد به طور مداوم با آن در تماس هستند، مانند دستگیره‌های در و دکمه‌های آسانسور استفاده شود. این پوشش‌ها همچنین ممکن است در مناطق خشک یا مرطوب که دسترسی به آن‌ها دشوار است، از قبیل مجاری هوا و دیگر محل‌هایی که باکتری موجب بروز عوارض و یا التهاب ریوی، مانند بیماری لژیونر و دیگر انواع ذات‌الریه می‌شود، به جلوگیری از رشد باکتری کمک کند.

گرافن‌سی‌ای به تازگی یک فروشگاه آنلاین را راه‌اندازی کرده‌است که پوشش‌های ضد باکتری را به سازمان‌های عمومی و تجاری در سراسر جهان عرضه می‌کند.

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.