استفاده از گرافن در استخرهای شنا

شرکت فرست گرافن، پودرهای گرافنی را برای استفاده در استخرهای شنا تأمین می‌کند.
استفاده از گرافن در استخرهای شنا

شرکت فرست گرافن (First Graphene) با شرکت اِی‌اِل‌تی (ALT; Aquatic Leisure Technologies) برای تأمین محصولات PureGRAPH طی دو سال آینده توافق کرده است. اِی‌اِل‌تی یک کسب‌وکار خانوادگی استرالیایی است که به عنوان رهبر صنعت در نوآوری‌های استخر محسوب می‌شود.

استفاده از پودرهای گرافن PureGRAPH شرکت فرست گرافن در طیف جدیدی از استخرها، نوع جدیدی از فرآیند ساخت را برای نسل بعدی فناوری استخر فایبرگلاس فراهم می‌آورد.

گریگ مک‌گوکین مدیر عامل فرست گرافن گفت: «گرافن به مشتریان ما کمک می‌کند تا محصولات جدیدی را که قبلاً با فناوری‌های غیر گرافنی دیده نشده بودند، توسعه دهند.»

فرست گرافن مدعی است مواد افزودنی PureGRAPH کلید انتقال الاستومرها، کامپوزیت‌ها، پوشش‌ها و مواد بتنی به سطح جدیدی خواهد بود.

لینلی پاپینو، مدیر عامل شرکت اِی‌اِل‌تی، درباره فناوری پیشرفته فرست گرافن گفت: «اجرای PureGRAPH در طیف وسیعی از استخرهای شنای شرکت ما، آغاز دوره جدیدی برای استخرهای تولید شده با فایبرگلاس پیش ساخته است که استحکام بیشتر، دوام و مقاومت در برابر آب و مواد شیمیایی را به ارمغان می‌آورد.»

این شرکت‌ها دو سال گذشته را صرف انجام کارهای آزمایشی در جهت ترکیب نمودن PureGRAPH در سیستم‌های رزین اِی‌اِل‌تی کرده‌اند که برای ساخت استخرهای شنا استفاده می‌شود.

در این آزمایش‌ها، فرست گرافن و اِی‌اِل‌تی نشان دادند که درصد کمی از پودرهای گرافنی PureGRAPH باعث بهبود مقاومت
انعطافی می‌شود. آزمایش غوطه‌وری نیز کاهش منحنی‌های جذب را تأیید کرده است که پتانسیل تاول‌زدگی اسمزی (blistering osmotic) را کاهش می‌دهد.

به دنبال دوره دو ساله اولیه، انحصار تا زمانی که اِی‌اِل‌تی حداقل مقدار سفارش سالانه را به دست آورد، ادامه خواهد یافت. حداقل سفارش اولیه ۲.۵ تن PureGRAPH در سال است.

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.