تولید روانکار نانویی دوچرخه

ابسولوت‌بلک روانکار زنجیر دوچرخه مبتنی بر گرافن را به سبد محصولات خود اضافه کرده است. این شرکت جدید مدعی است که این روانکار گرافنی در هر بار استفاده موجب کاهش هفت وات انرژی شده و 1800 کیلومتر نیز دوام می‌آورد.
تولید روانکار نانویی دوچرخه

شرکت ابسولوت‌بلک (AbsoluteBlack) که به دلیل تولید طبق قامه دوچرخه با سینی بیضی شکل مشهور است، یک روانکار جدید هیدروکربنی حاوی گرافن موسوم به گرافن‌لوب (graphenlube) تولید کرده است. ابسولوت‌بلک مستقر در انگلستان ادعا می‌کند که فرمولاسیون گرافن‌لوب از دوامی عالی در هر بار مصرف برخوردار است و در دوره‌های طولانی‌مدت استفاده، اصطکاک را کاهش می‌دهد.

گرافن‌لوب حاصل دو سال تحقیق و توسعه است، این روانکار گرافنی عاری از حلال‌های سمی است و از یک امولسیون آبی مبتنی بر موم استفاده می‌کند که مقاومت ذاتی بالایی نسبت به رطوبت دارد و از اصطکاک زنجیر ممانعت می‌نماید.

ابسولوت‌بلک مدعی است که تنها یک بار استفاده از این روانکار جدید، تا ۱۸۰۰ کیلومتر سواری مؤثر خواهد بود. این قدرت تحمل روانکاری با گرافن امکان‌پذیر می‌شود، زیرا ضریب اصطکاک پایینی دارد و می‌تواند با موفقیت تمام نواقص سطوح ریز را پر کند و از سایش جلوگیری نماید.

گرافن همچنین آب را دفع می‌کند و در برابر اکسیداسیون مقاوم است و باعث کاهش قرار گرفتن در معرض زنگ‌زدگی در زنجیر می‌شود. به دلیل قدرت باورنکردنی آن حتی یک لایه تک اتمی گرافن نیز می‌تواند یک ماده افزودنی روان‌کننده بسیار مؤثر باشد.

در تست کنترل ابسولوت‌بلک، این روانکار جدید میزان صرفه‌جویی در مصرف انرژی تا هفت وات را ثبت کرده است.

ابسولوت‌بلک روانکار گرافنی جدید خود را در دو حجم به بازار عرضه می‌کند. قیمت قوطی کوچک ۱۴ میلی‌لیتری روانکار گرافنی ابسولوت‌بلک ۱۱.۹۹ پوند (۱۴.۹۵ دلار) و قوطی ۱۴۰ میلی‌لیتری ۱14.۹۹ پوند (۱۴۵.۹۵ دلار) خواهد بود.