استفاده از گرافن برای پرداخت صورت‌حساب

یک شرکت استارتاپ انگلیسی با استفاده از گرافن، فناوری جدیدی ارائه داده است که امکان پرداخت صورت‌حساب در رستوران‌ها را در سر میز و بدون نیاز به کارتخوان فراهم می‌نماید.
گرافن برای پرداخت صورت‌حساب

شرکت استارتاپ پی‌پر تکنولوژیز (Payper Technologies) مستقر در انگلستان، از گرافن برای فناوری جدید پرداخت صورت‌حساب در سر میز (pay-at-table) در رستوران‌ها استفاده می‌کند.

آنتن‌های گرافن روی کاغذ چاپ می‌شوند تا مشتریان بتوانند با استفاده از گوشی هوشمند خود صورت‌حسابشان را پرداخت نمایند. گفته می‌شود این فرآیند با دو کلیک و زیر پنج ثانیه، بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن، با استفاده از Apple Pay یا Google Pay انجام می‌شود.

این محصول توسط بنیان‌گذاران پی‌پر، دکتر تاناسیس جورجیو، دانشمند در زمینه مواد پیشرفته و رینات کالنینا، با بیش از ۱۳ سال سابقه در زمینه فروش و بازاریابی فناوری دیجیتال، ساخته شده است.

کالنینا مدیر بازرگانی گفت: «بسیاری از ما ۲۰، ۳۰ یا حتی ۴۰ دقیقه منتظر پرداخت صورت‌حساب رستوران هستیم، در حالی که اپراتورها و کارکنان با مشکل در اتصال پایانه پرداخت الکترونیک و کمبود آن مواجه هستند. راه‌حل ما برای رستوران‌ها، جایگزینی کاغذ داخل چاپگر با رول شرکت ما موسوم به پی‌داتز (Paydots) است. هنگامی که رسید به صورت چاپ‌شده به سر میز برده می‌شود، مشتریان می‌توانند بدون نیاز به دستگاه کارت‌خوان و با فراغ بال و آسودگی خاطر آن را پرداخت کنند؛ بنابراین این فناوری باعث کاهش آلودگی متقابل (cross contamination) و همچنین زمان انتظار کارکنان در هر میز می‌شود.

این راه‌حل، همچنین موجب افزایش سود حاصل از گردش مالی هر میز خواهدشد. بدون شک الزامات فاصله‌گذاری اجتماعی، میزهای موجود در هر رستوران را کاهش می‌دهد، بنابراین این راه‌حل می‌تواند با کاهش نیاز به انتظار برای کارتخوان، زمان استفاده افراد از هر میز را کاهش دهد و امکان استفاده از آن را برای افراد بیشتری فراهم کند.»

در حال حاضر شرکت پی‌پر به دنبال رستوران‌هایی در منچستر و شمال غربی است تا در آزمون آزمایشی این محصول شرکت کنند.