احساس راحتی بیشتر با پیراهن دوچرخه‌سواری گرافنی

شرکت Alé، پیراهن دوچرخه‌سواری گرافنی تولید و به بازار عرضه کرده است. این پیراهن گردش هوای بهتری را در هنگام رکابزنی برای ورزشکاران به ارمغان می‌آورد.
پیراهن دوچرخه‌سواری گرافنی

شرکت دوچرخه‌سواری Alé به تازگی یک پیراهن دوچرخه‌سواری تقویت‌شده با گرافن موسوم به Velocity G+ را به بازار عرضه کرده است. این پیراهن جدید به قیمت حدوداً ۲۳۰ پوند به فروش می‌رسد و درآن از نوعی پارچه گرافنی استفاده می‌شود که Alé مدعی است "اجازه تعامل فعال میان بدن و پارچه را فراهم می‌کند."

Alé می‌گوید: «پارچه جدید G+ قادر خواهد بود به طور مؤثر دمای بدن را تعدیل نماید و آب و هوای موضعی (microclimate) ایده‌آلی برای حفظ راحتی دوچرخه سواران حتی در بدترین شرایط آب و هوایی ایجاد کند.»

Alé می‌گوید: «از گرافن برای تقویت غشا استفاده می‌شود که به پارچه اجازه می‌دهد تا گرمای تولید شده را تعدیل نماید.»

علاوه بر پارچه استفاده شده در لباس، Alé می‌گوید: «این پیراهن برای استفاده ورزشکاران حرفه‌ای برش خورده است و گردش هوای مناسبی را فراهم می‌کند. آستین‌ها نیز از پارچه Aero Clima شرکت Alé ساخته شده‌است که در تونل‌های باد آزمایش شده‌است و سطح بافت دار آن، آیرودینامیکی همانند یک توپ گلف دارد که منجر به کشیدگی بسیار کمتری می‌شود.»

علت قیمت بالای این محصول این است که گرافن ماده‌ای نسبتاً گران‌قیمت است و ترکیب آن با مواد دیگر، با اندکی آزمون و خطا همراه است. تاکنون در زمینه دوچرخه‌سواری، ما گرافن را در تایرهای سری G شرکت ویتوریا (Vittoria) مشاهده کرده‌ایم، شرکت داسی (Dassi) از گرافن در فریم دوچرخه استفاده می‌کند و به تازگی نیز شرکت ابسولوت‌بلک (AbsoluteBlack) روانکار زنجیر دوچرخه گرافنی را به بازار عرضه کرده است.