احداث تاسیساتی با ظرفیت تولید چهار هزار تن گرافن در سال

شرکت کانادایی نانواکسپلور از تکمیل تأسیسات جدید تولید گرافن خود خبر داد.
تولیدگرافن

شرکت نانواکسپلور (NanoXplore) اعلام کرد راه اندازی مرکز پیشرفته این شرکت با ظرفیت تولید چهار هزار تن گرافن تجاری در سال، در مونترال، به اتمام رسیده است.

تأسیسات جدید گرافن نانواکسپلور یک کارخانه تولید کاملاً خودکار است که یک سیستم تولید متصل، انعطاف‌پذیر و پیوسته را فراهم می‌سازد. مجهزسازی به دستگاه‌های خودکار تولید، بالاترین سطح کیفیت محصول را از زمان دریافت مواد اولیه تا بسته‌بندی نهایی پودرهای GrapheneBlack نانواکسپلور تضمین می‌کند. این تاسیسات جدید از تکنیک‌های تولید ناب برای مدیریت همه فرایندهای عملیاتی استفاده می‌کند و همه ورودی‌های فرآیند توسط کنترل‌گرهای منطقی برنامه‌پذیر (PLCs) مدیریت می‌شوند. عدم وجود فرایندهای دستی در خط تولید ثبات محصول را با بالاترین سطح تضمین کیفیت از یک بچ به بچ دیگر تسهیل می‌کند.

آقای روکو ماریناچیو، مدیر عامل نانواکسپلور، اظهار داشت: "من به تیم عملیات خود بسیار افتخار می‌کنم. در طول شش ماه گذشته، ما با چالش‌های متعددی روبرو شدیم و بر آن‌ها فائق آمدیم تا اطمینان حاصل کنیم که طرح تولید گرافن ما به موقع و بر اساس بودجه انجام می‌شود. خوشحالم که اعلام کنم ما ظرفیت ۴۰۰۰ تن در سال را با مبلغی کمتر از بودجه مصوب تکمیل کرده‌ایم. اگر به دلیل کووید-۱۹ محدودیت‌های کنترل مرزی نبود، جدول زمانی مورد نظر ما کاملاً رعایت می‌شد. اکنون تمرکز ما به سمت افزایش تولید تجاری طی ماه‌های آینده تغییر کرده است."

پروتکل‌های داخلی نانواکسپلور تضمین می‌کنند که تمام مواد خام ورودی در انبار قرار داده می‌شوند و برای انطباق با مشخصات قبل از معرفی به سیستم تولید آزمایش می‌شوند. علاوه بر این، گرافن تولید شده توسط بخش کیفیت داخلی شرکت برای انطباق با استانداردهای دقیق کیفیت مورد آزمایش قرار می‌گیرند. پس از دستیابی و تأیید این استانداردها، گواهی انطباق صادر می‌شود و موجودی برای فروش تجاری به انبار عرضه می‌شود. همه اقدامات از تهیه مواد خام تا تولید گرافن و فروش کالا توسط سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) که شرکت به طور کامل در مرحله راه‌اندازی تاسیسات جدید خود به طور کامل پیاده‌سازی کرده است، مدیریت و ردیابی می‌شود.

تولید گرافن تجاری با ظرفیت ۴۰۰۰ تن در سال آغاز شده است. نانواکسپلور در راستای افزایش نرخ تولید با حفظ کیفیت محصول، به تدریج تولید تجاری پودر GrapheneBlack را طی شش ماه آینده افزایش خواهد داد.