همکاری برای تولید بتن تقویت‌شده با گرافن

شرکت توماس سوان در پروژه بتن تقویت‌شده با گرافن با شرکت کانکرین همکاری می‌کند.
همکاری برای تولید بتن تقویت‌شده با گرافن

شرکت توماس سوان (Thomas Swan) با شرکت کانکرین (Concrene) برای تولید بتن تقویت‌شده با گرافن قرارداد همکاری انحصاری امضا کرد.

محصولات نانو پلاکت گرافن (GNP; Graphene Nano Platelet) توماس سوان در تعدادی از دیسپرسیون‌های بتن توسط کانکرین مورد آزمایش قرار گرفت که نشان می‌دهد استفاده از این مواد با مقداری کم‌تر از یک درصد وزنی، مقاومت فشاری را بیش از ۲۰ درصد بهبود می‌دهد.

مایکل ادواردز، مدیر بازرگانی مواد پیشرفته شرکت توماس سوان گفت: «ما از همکاری با کانکرین در این مشارکت هیجان‌انگیز خوشحالیم. از آنجایی که ۸ درصد از انتشار کربن جهان ناشی از تولید بتن است، این همکاری علاوه بر گسترش دقیق کاربرد مد نظر ما نشان‌دهنده الزام محسوس به هدف درونی ما برای دستیابی به کربن خالص صفر (Carbon Net Zero) تا سال ۲۰۳۰ است. این تیم در کانکرین گزینه‌های دیسپرسیون نانو پلاکت گرافن ما را در چندین حوزه برآورده می‌کند و موقعیت ما را به عنوان تولیدکننده گرافن در حجم جهانی تثبیت خواهد کرد.»

دکتر دیمیتر دیموف بنیانگذار کانکرین، توضیح داد: «من از توماس سوان برای این فرصت تازه تشکر می‌کنم و مشتاقانه منتظر همکاری با آن‌ها برای رسیدن به بازار جهانی ساخت و ساز هستم. این نوع جدید از بتن که در سطح مقیاس نانو با گرافن تقویت شده‌است، برای گستره‌ای از اسکلت‌ها در روش‌های نوین ساخت و ساز در انگلستان مناسب است و در ضمن استراتژی کربن‌زدایی و هم بحران ساخت مسکن را مورد توجه قرار می‌دهد.»