تعادل ذهنی و فیزیکی با پچ‌های نانویی

«تائوپچ» یک فناوری پوشیدنی مبتنی بر نانو است که به افراد در برقراری تعادل بدن و ذهن کمک می‌کند.
پچ‌های نانویی

تائوپچ (Taopatch) فناوری پوشیدنی مبتنی بر نانو است که به تازگی از طریق یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی به نام Indiegogo عرضه شده است. این پچ به تجدید توازن بدن و ذهن افراد کمک می‌کند. سازندگان این پچ پوشیدنی کوچک معتقدند تائوپچ قادر به بهبود طرز قرار گیری بدن هنگام نشستن یا ایستادن، کاهش دردهای مزمن است و به سلامت عاطفی و فیزیکی کمک می‌کند. انتظار می‌رود این محصول در ماه آگوست سال جاری به مصرف‌کنندگان در سراسر جهان عرضه شود.

تائوپچ یک وسیله پوشیدنی است که در نقاط فشاری (acupoints) خاص روی بدن اعمال می‌شود. این پچ ترکیبی از نوردرمانی (light therapy) همراه با فناوری نانو پیشرفته است که مزایای زودهنگام و همچنین طولانی‌مدتی را برای سلامتی به ارمغان می‌آورد. تائوپچ از ترکیبی از مواد نانوفناوری، به ویژه نانوکریستال‌هایی به نام نقاط کوانتومی (Quantum Dots) برای تسهیل نوردرمانی، مشابه لیزردرمانی سطح پایین، استفاده می‌کند. تائوپچ حاوی لایه‌هایی از این نقاط کوانتومی است که ۱۰، ۰۰۰ برابر کوچک‌تر از موی انسان است.

این نقاط کوانتومی نسبت به نور حساس هستند و به وسیله طول‌موج‌های مادون‌قرمز نور که به طور طبیعی از بدن ما ساطع می‌شود فعال می‌شوند. تائوپچ انرژی مادون‌قرمز را به طول‌موج‌های درمانی خاصی از نور تبدیل می‌کند (در واقع در تاریکی می‌درخشد).

مطالعات متعددی در مورد فواید نوردرمانی بر روی اختلالات اسکلتی عضلانی وجود دارد. فوتون‌های منتشر شده توسط تائوپچ شبیه به بیوفوتون‌هایی است که سلول‌های عصبی ما برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند، به گونه‌ای که توسط دکتر فریتز آلبرت پوپ در سال ۱۹۷۲ نشان‌داده شده‌است.

این نور به نقاط طب سوزنی ویژه‌ای بر روی بدن فرستاده می‌شود که به سیستم عصبی کمک می‌کند تا به یاد آورد چگونه به طور طبیعی با سایر نقاط بدن ارتباط برقرار کند. همچنین مانند یک مکمل نوری برای بدن، مغز و سلول‌ها عمل می‌کند.