تأمین بودجه برای بهبود باتری تجهیزات سربازان

شرکت نانوگراف، برای بهبود باتری‌های تجهیزات سربازان، از وزارت دفاع آمریکا ۱.۶۵ میلیون دلار بودجه دریافت می‌کند.
 باتری تجهیزات سربازان

شرکت نانوگراف (NanoGraf)، یک شرکت تولیدکننده مواد باتری پیشرفته، اعلام کرد با وزارت دفاع آمریکا برای توسعه باتری لیتیوم-یون بادوام همکاری می‌کند. قرار است این باتری به گونه‌ای طراحی شود که نیروهای نظامی آمریکا، انرژی قابل‌حمل را با شرایط بهتر و مناسب‌تری برای تجهیزات مورد نیاز خود تأمین نمایند تا با خیالی آسوده و قدرتمند به فعالیت خود ادامه دهند. انتظار می‌رود سلول‌های آند سیلیکونی پیچیده شده با گرافن شرکت نانوگراف به طور قابل‌توجهی باعث افزایش زمان اجرا تجهیزات در این حوزه شود.

وزارت دفاع برای توسعه فناوری لیتیوم-یون مبتنی بر آند سیلیکونی در فرمتی سازگار با همه باتری‌های قابل‌حمل، ۱.۶۵ میلیون دلار برای نانوگراف فراهم خواهد کرد. هدف اصلی این پروژه افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی زمان اجرا در مقایسه با سلول‌های لیتیوم-یون با آند گرافیتی مرسوم است.

این کمک هزینه 1.65 میلیون دلاری توسط برنامه تحقیقات نوآوری کسب‌وکار کوچک (SBIR) فراهم شده‌است. هدف این برنامه که توسط دولت ایالات متحده اجرا می‌شود، پشتیبانی از برتری علمی و نوآوری‌های تکنولوژیکی از طریق سرمایه‌گذاری در پژوهش‌هایی است که در اولویت‌های حیاتی آمریکا برای داشتن اقتصاد ملی قوی قرار دارد.

کری هاینر، یکی از بنیان‌گذاران و رئیس ارشد فناوری شرکت نانوگراف گفت: "ما از فرصت همکاری با وزارت دفاع در چنین پروژه مهمی به شدت هیجان‌زده هستیم و می‌دانیم که تأمین انرژی قابل‌حمل برای حفظ امنیت سربازان آمریکایی حیاتی است و نانوگراف دانش و فناوری لازم برای رسیدن به این مهم را به ارمغان می‌آورد."

بودجه ۱.۶۵ میلیون دلاری وزارت دفاع نیازمند آن است که سلول باتری توسعه‌یافته توسط نانوگراف در گستره دمایی وسیعی از 4- درجه فارنهایت تا ۱۳۱ درجه فارنهایت کار کند و عمر انباری (Shelf life) آن بیش از دو سال باشد.