همکاری صنعت و دانشگاه برای تولید ترموپلاستیک تقویت شده با گرافن

شرکت فرست گرافن، در زمینه تولید ترموپلاستیک تقویت شده با گرافن با دانشگاه واریک همکاری می‌نماید.
ترموپلاستیک تقویت شده با گرافن

شرکت فرست گرافن (First Graphene)، از همکاری با دانشگاه واریک در پروژه‌ای برای شکوفا شدن پتانسیل گرافن در سیستم‌های ترموپلاستیک خبر داد.

فرست گرافن با همکاری گروه تولید وارویک (WMG; Warwick Manufacturing Group) جایزه‌ای را در قالب طرح کمک‌هزینه تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی وارویک تأمین کرده است. WMG برای همکاری میان آکادمی‌ها و بخش‌های خصوصی و دولتی الگوی موفقی را ایجاد کرده است و با شرکای صنعتی جهانی مانند جگوار لندرور که گروه تحقیقاتی پیشرفته خود را در محوطه WMG قرار داده‌اند، پیوندهای بسیار محکمی برقرار کرده است.

فرست گرافن، با پروفسور تونی مک‌نالی همکاری خواهد کرد. تیم وی توانایی خوبی در ترکیب نانومواد از جمله نانولوله‌های کربنی و گرافن در سیستم‌های پلیمر توده‌ای (bulk polymer) دارند. این شرکت متعهد به تأمین بودجه یک دانشجوی دکترا است و از یک پروژه سه و نیم ساله نیز حمایت می‌کند.

استفاده از گرافن به عنوان یک افزودنی در مواد ترموپلاستیک به بهبود خواص مکانیکی، الکتریکی، حرارتی کمک می‌کند و موجب بازدارندگی از آتش، مقاومت شیمیایی و ممانعت از نفوذ گاز می‌شود. این امر پتانسیل حرکت پلیمرهای کم هزینه از جمله پلی‌اولفین‌ها و پلی‌آمیدها را به سمت "هرم عملکرد پلاستیک" فراهم می‌کند و باعث ایجاد ارزش جدیدی برای تولیدکنندگان پلاستیک خواهد شد. از این پلاستیک‌های مهندسی‌شده پیشرفته، به علت وزن سبک می‌توان در صنعت خودرو و هوافضا استفاده کرد. این مواد همچنین نسل جدیدی از پلاستیک‌های بازدارنده آتش با عملکرد بالا را برای استفاده در حمل و نقل عمومی، ساخت و ساز و صنعت نفت و گاز فراهم می‌نمایند.

این پروژه قابلیت‌های WMG را با عملکرد عالی فرست گرافن در زمینه تولید و پردازش گرافن به منظور بررسی و بهینه‌سازی اثر شیمی سطح، با استفاده از مواد افزودنی و فناوری‌های مخلوط سازی بهینه برای بهبود ویژگی‌های ترموپلاستیک ترکیب می‌کند.

گریگ مک‌گوکین مدیر عامل فرست گرافن گفت: «ما از اعلام این همکاری خوشحال هستیم. این کار اشتیاق ما برای ارائه محصولات تقویت شده با گرافن پیشرو در جهان را برجسته می‌کند. ما می‌دانیم که WMG دارای مهارت و تخصصی جهانی است و از این رو خوشحالیم که همچنان به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مشترک در انگلستان ادامه می‌دهیم.»

پروفسور تونی مک‌نالی، استاد نانوکامپوزیت و مدیر موسسه بین المللی تولید نانوکامپوزیت در WMG گفت: «خوشحالم که با فرست گرافن همکاری خواهم کرد. من مشتاقانه منتظر کار با تیم تحقیقاتی آن‌ها در این پروژه هستم. این پروژه مزایای واقعی استفاده صنعتی از مواد ترموپلاستیک در طیف وسیعی از کاربردهای دنیای واقعی را به دنبال خواهد داشت.»

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.