استفاده از گرافن در زیره کفش

شرکت دایرکتا پلاس از یک پتنت ایتالیایی در راستای فناوری گرافن خود برای بهبود عملکرد زیره کفش حمایت می‌کند.
استفاده از گرافن در زیره کفش

شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) اظهار داشت یک پتنت ثبت شده در اداره ثبت اختراع ایتالیا در راستای فناوری گرافن شرکت موسوم به G+® به منظور بهبود عملکرد قسمت بیرونی زیره لاستیکی کفش مورد حمایت مالی قرار می‌گیرد.

این شرکت که تولیدکننده برجسته و تأمین‌کننده نانوپلاکت‌های گرافن برای استفاده در بازارهای مصرفی و صنعتی است، خاطرنشان کرد: این پتنت هم فرمول حاوی G+® هم و قسمت بیرونی زیره ساخته شده با این فرمول را در بر می‌گیرد.

استفاده از فناوری دایرکتا پلاس در زیره‌های لاستیکی کفش به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا بین ویژگی‌های متناقض دوام و چسبندگی (grip) هم در شرایط مرطوب و هم خشک تعادل برقرار نمایند، ویژگی که پیش از این توسط شرکت در فرمول G+® برای بازارهای تایر و تایر روکش شده نشان‌داده شده است.

این شرکت گفت این کمک هزینه مالی موجب تقویت بیشتر پورتفولیوی مالکیت معنوی شرکت خواهد شد (که هم اکنون در مجموع شامل ۵۶ پتنت است؛ ۳۳ طرح مورد حمایت مالی قرار گرفته و ۲۳ طرح در دست رسیدگی است) و فرآیند تولید و محصولات و کاربردهای توسعه یافته دایرکتا پلاس را پوشش می‌دهد.

در بیانیه‌ای جولیو سزارو، بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت دایرکتا پلاس اظهار داشت: «توانایی گرافن G+® ما در به تعادل رساندن ویژگی‌های متضاد سایش و چسبندگی برای محصولات مبتنی بر لاستیک از قبیل تایر و زیره‌های لاستیکی کفش، اثبات شده است و مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفته است. هدف ما ایجاد یک پورتفولیوی مالکیت معنوی قوی است. ما به دنبال حفاظت از حق ثبت اختراع فرآیندها، محصولات و کاربردهای محصول خود خواهیم بود.»

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.