نهایی شدن تحقیقات کامپوزیت‌های دریایی تقویت‌شده با گرافن

شرکت جی 6. متریالز پروژه تحقیقاتی کامپوزیت‌های دریایی تقویت‌شده با گرافن را با یک شرکت خصوصی سنگاپوری نهایی می‌کند.
 کامپوزیت‌های دریایی

شرکت جی 6. متریالز (G6 Materials) که پیش از این با نام گرافن تری‌دی لب (Graphene 3D Lab) شناخته می‌شد، از نهایی شدن مراحل تحقیق و توسعه برای ایجاد مواد کامپوزیت گرافنی برای استفاده در شناورهای دریایی با یک شرکت خصوصی سنگاپوری خبر داد.

گزارش تحقیقات نهایی شریک سنگاپوری جی 6. متریالز مورد پذیرش قرار گرفته است و این شرکت انتظار دارد مبلغ نهایی ۱۱۷/۵۰۰ دلار آمریکا را از شرکت شریک دریافت کند. در طی این پروژه، جی ۶ متریالز به طور موفقیت‌آمیز دو فرمولاسیون برای رزین‌های تقویت‌شده با گرافن برای کامپوزیت‌های دریایی فایبرگلاس و فیبر کربن ایجاد کرد.

جی 6. متریالز گزارش داد که با توجه به نتایج آزمایش‌های مختلف، فرمول‌های تقویت‌شده با گرافن در مقایسه با مواد معمول، پیشرفت‌های محسوسی را نشان داده‌اند. علاوه بر بهبود استحکام رزین، اپوکسی تقویت‌شده با گرافن نشان‌دهنده بهبود ۱۴ برابری چقرمگی شکست است.

مواد جدید به میزان ۲۰ درصد جذب آب کم‌تری نشان دادند و مقاومت خستگی کامپوزیت فایبرگلاس را نیز ۳ برابر افزایش دادند، که باعث می‌شود طول عمر این ماده جدید، نسبت به سایر فرمولاسیون‌های موجود در صنعت بیش‌تر باشد. فرمولاسیون توسعه‌یافته منوط به آزمایش‌های گسترده‌ای است که در آزمایشگاه شرکت و از طریق ارزیابی عملکرد مواد کامپوزیت توسط شخص ثالث و همچنین از طریق تست میدانی در کارخانه کشتی‌سازی لونگته (Lungteh Shipbuilding) انجام می‌شود.

نهایی شدن این پروژه یک تلاش تحقیقاتی دو ساله برای توسعه کامپوزیت‌های دریایی تقویت‌شده با گرافن را به پایان می‌رساند. دانیل استولیاروف، مدیرعامل شرکت جی 6 متریالز گفت: «ما بسیار خوشحالیم که این پروژه تحقیقاتی به نتیجه موفقیت‌آمیز رسیده‌است. ما موادی با عملکرد عالی را توسعه داده‌ایم و مشتاق هستیم که محصولات خود را به مشتریان ارائه دهیم. نه تنها صنعت دریایی می‌تواند از استفاده از این فرمولاسیون‌های تقویت‌شده با گرافن سود ببرد بلکه این مواد می‌توانند برای استفاده در صنایع ساخت و ساز، خودرو و انرژی سبز به کار گرفته شوند.»

این شرکت و شرکا در حال بررسی امکان ساخت نمونه اولیه قایق برای ارزیابی عملکرد مواد در یک محیط واقعی هستند.

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.