بهره مندی ۲۵ درصدی هواپیماهای داخل کشور از رنگ‌های نانویی ایرانی

مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولیدی و صنعتی از تأمین رنگ ۲۵ درصد از هواپیماهای داخل کشور از سوی این شرکت خبر داد که با استفاده از فرمولاسیون نانو موفق به اخذ استاندادهای صنایع هوایی شده است.
 رنگ‌های نانویی ایرانی

نوبخت قره داغی، مدیر عامل یکی از شرکت‌های تولیدی و صنعتی که در حوزه رنگ فعالیت دارند از توانمندی این شرکت در تولید نانو رنگ ضداسکایدرول بدنه هواپیما خبر داد که دارای ویژگی‌هایی چون چسبندگی زیاد به زیرلایه، انعطاف‌پذیری و خواص مکانیکی مناسب، مقاومت شیمیایی زیاد در برابر موادی مانند روغن اسکایدرول و همچنین مقاومت در برابر شره شدن (Sagging) است. وی گفت: طی سال‌های گذشته روند استفاده از رنگ‌های نانوی ایرانی در هواپیماهای داخل کشور افزایش یافته است، به طوری که سهم ما از این بازار از ۱۰٫ درصد به ۲۵٫ درصد رسیده است. در حال حاضر ۲۵٫ درصد از هواپیماهای قابل رنگ شدن در کشور با استفاده از رنگ‌های نانویی تولیدی ما رنگ‌آمیزی می‌شوند.

قره داغی افزود: با توجه به اینکه اخذ استانداردهای هوایی بسیار دشوار بوده و دستیابی به بالاترین کیفیت دارای اهمیت بسیاری است؛ از این رو فعالیت در صنعت رنگ برای استفاده در بخش هوایی منجر به ارتقاء کیفیت محصولات ما شده است.

در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی چون ماهان و زاگرس از رنگ‌های ما استفاده می‌کنند. دلیل ارجاع مشتریان به ما بهره‌گیری از استانداردهای بالای صنعت هواپیماسازی است.

قره‌داغی همچنین از انگیزه‌های بالای این شرکت برای صادرات خبر داد و افزود که صادرات رنگ‌های نانو در برنامه این شرکت وجود دارد و فعالیت‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفته است. ایشان خاطر نشان کرد که با توجه به اینکه رنگ‌های مختلفی در بخش هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ ابتدا باید سبد محصولات شرکت کامل شود تا در زمینه صادرات موفقیت بیشتری داشته باشند. وی افزود: محصولات شرکت در حال حاضر دارای مزیت‌های بسیاری هستند که از جمله می‌توان به قیمت کمتر و کیفیت بالاتر اشاره نمود. در بررسی‌های صورت گرفته در خصوص قیمت محصولات مشخص شد که قیمت محصولات ما یک سوم تا یک پنجم برخی از نمونه‌های خارجی است و در عین حال کلیه ملزومات این صنعت را نیز برآورده می‌سازد؛ بنابراین با ورود به بازارهای بین المللی شانس موفقیت شرکت بالا خواهد بود.

به گفته مدیر عامل این شرکت تولیدی و صنعتی، علاوه بر تأمین رنگ صنعت هوایی، تأمین رنگ صنایع دیگر نظیر خودروسازی، لوازم خانگی و صنعت فولاد نیز از طریق این شرکت انجام شده و رنگ‌های مورد نیاز این صنایع نیز تولید می‌شود.

منبع مطلب
نانومحصول ایرانی؛ پتوی هواپیما آنتی‌باکتریال

نانومحصول ایرانی؛ پتوی هواپیما آنتی‌باکتریال

شرکت نساجی زرباف امین پتوی هواپیما از جنس پلی‌استراکریلیک آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات تولید و به بازار عرضه کرده است. این پتوها در ایرلاین‌های داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند و علاوه بر آنتی‌باکتریال بودن، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر...