تولید مواد کاتدی پیشرفته با همکاری دو شرکت بزرگ نانویی

شرکت نانو وان با یک تولیدکننده جهانی مواد کاتدی، توافق‌نامه توسعه مشترک منعقد کرد.
مواد کاتدی پیشرفته

شرکت نانو وان (Nano One) با یک تولیدکننده مواد کاتدی آسیایی چند میلیارد دلاری یک توافقنامه توسعه مشترک (JDA) امضا کرد. این تولیدکننده، که خارج از چین قرار دارد، به دلیل وضعیت بسیار رقابتی زنجیره تأمین باتری لیتیوم-یون، مایل است در حال حاضر نامش محفوظ باقی بماند. این توافقنامه توسعه مشترک به طور کامل با مأموریت شرکت نانو وان در توسعه، به نمایش گذاشتن و صدور مجوز فناوری مواد کاتدی باتری لیتیوم-یون با کارایی بالا همسو است.

آقای بلوندال مدیرعامل شرکت نانو وان گفت: «ما از همکاری با یک تولیدکننده بسیار محترم مواد کاتدی که چشم‌انداز مشترکی با نانو وان در زمینه توسعه و راه‌اندازی یک کسب وکار نوآورانه کاتدی دارد، بسیار خوشحالیم. این یک لحظه تعیین‌کننده در سیر تکاملی و یک نقطه عطف مهم در پیشرفت کار ما است.»

تحت این توافقنامه توسعه مشترک، طرفین به طور مشترک مواد کاتدی ساخته‌شده با فناوری‌های ترکیبی از جمله فرآیند ثبت اختراع شده شرکت نانو وان تحت عنوان «One-Pot» را برای تولید پودرهای کاتد تک کریستال پوشش داده شده با عملکرد بالا تولید و ارزیابی خواهند کرد. توافقنامه توسعه مشترک همچنین چارچوبی برای توسعه یک طرح کسب‌وکار برای تجاری‌سازی این مواد که به صورت مشترک توسعه‌یافته است، فراهم می‌کند. نتایج بالقوه توافقنامه توسعه مشترک شامل تشکیل یک سرمایه‌گذاری مشترک، صدور مجوز فناوری نانو وان و یا فعالیت‌هایی برای توسعه مشترک بیشتر است. نانو وان فرآیندهای نوآورانه ثبت‌شده و مقیاس‌پذیری را توسعه داده است که مواد فعال کاتدی (CAM) را برای استفاده در باتری لیتیوم-یون در وسایل نقلیه الکتریکی، ذخیره‌سازی انرژی و لوازم الکترونیکی مصرفی تولید می‌کند. این فرآیندها با تاثیرات کربنی

کم طراحی شده‌اند تا پوشش‌های محافظ بر روی تک کریستال‌ها تشکیل می‌دهند. این پوشش‌ها ماندگاری را بهبود می‌بخشند و ضمن کاهش مراحل و هزینه فرآیند ارزش افزوده ایجاد می‌کنند. آقای بلوندال افزود: «ما یک پورتفولیوی با ارزش از فناوری‌های کاتد جمع‌آوری کرده‌ایم و استراتژی کسب‌وکار ما برای فرصت‌هایی از این دست طراحی شده‌است. ما هیجان‌زده هستیم که با یک رهبر جهانی در زمینه نوآوری و تولید مواد کار می‌کنیم که چشم‌انداز مشترکی با ما دارد و مشتاقانه منتظر پیشبرد این مشارکت و گسترش فرصت‌های تجاری هستیم.»