فراخوان؛ تیم استارتاپی خود را در حوزه قطعات صنعتی تشکیل دهید

رویداد استارتاپی «بارز کمپ» کار خود را آغاز کرد. این رویداد توسط گروه صنعتی بارز و با همکاری ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود تا راهکاری برای حمایت از ایده‌های خلاق باشد.
قطعات صنعتی

هر دوره این رویداد روی یک موضوع تمرکز دارد. نخستین دوره آن نیز با موضوع تأمین سفارشی قطعات یدکی صنعتی فراخوان خود را منتشر کرده است تا با برگزاری آن اساتید، دانشجویان، شرکت‌های دانش‌بنیان و به صورت کلی نیروی انسانی خلاق در این حوزه شناسایی شود. بارز کمپ با حمایت از این گروه‌ها به تشکیل تیم‌های استارتاپی کمک می‌کند تا ایده خود را عملی کنند.

تضمین همکاری از طرف شرکت بارز در صورت به‌نتیجه رسیدن ایده و شکل گرفتن استارتاپ، خدمات پشتیبانی و حمایت مالی شامل امکان بازدید از کارخانه‌های بارز، استفاده از آزمایشگاه‌ها، مشاوره فنی، امکان دریافت حمایت‌های ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی در صورت تأیید طرح‌های نانویی از مزایای شرکت در این فراخوان است.

همچنین از دیگر مزایای آن می‌توان به دسترسی و استفاده از فضای کاری اشتراکی بارز در دانشگاه امیرکبیر اشاره کرد. حضور در این فضا ضمن برخورداری از امکانات مشاوره و منتورینگ، سبب گسترش ارتباطات، خلق و توسعه ایده‌های جدید و حل موانع و مشکلات می‌شود. در طول دوره فعالیت تیم‌ها مربیان تخصصی تعیین می‌شوند و در کنار تیم‌ها هستند.

فراخوان دوره نخست بارز کمپ منتشر شده است و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال ایده خود می‌توانند به سایت گروه صنعتی بارز مراجعه کنند.

 فیلتر هوای خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی

نانومحصول ایرانی؛ فیلتر هوای خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی

شرکت آزاد فیلتر، موفق به تولید فیلتر حاوی نانوالیاف جهت بهبود راندمان فیلتراسیون شده است. این نوع فیلترها در خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی استفاده می‌شود.