توسعه فناوری حسگر زیستی مبتنی گرافن با استفاده از چاپ سه بعدی

شرکت آرچر متریالز اجزای کارتریج یک دستگاه حسگر زیستی گرافنی را به صورت اثبات مفهومی عرضه کرد.
 حسگر زیستی چاپ سه بعدی

شرکت آرچر متریالز (Archer Materials) با تولید موفقیت‌آمیز نمونه اولیه ابزار آلات کلیدی دستگاه با استفاده از ساخت افزودنی (چاپ سه بعدی) توسعه فناوری حسگر زیستی مبتنی گرافن خود را ارتقا داد.

گزارش شده‌است که کارتریج‌ها با استفاده از آکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS)، یک پلاستیک مهندسی‌شده قوی، در کم‌تر از ۲ ساعت و با هزینه‌های پایین چاپ شده است که وزن کارتریج‌ها حدود ۱۳ گرم (مشابه باتری AAA) و به اندازه آن چند سانتی‌متر (به اندازه کف دست) است.

دکتر محمد چوکر مدیر عامل آرچر، گفت: «ساخت افزودنی (Additive manufacturing) به آرچر اجازه می‌دهد تا نمونه اولیه عناصر اصلی حسگر را در کم‌تر از چند ساعت ایجاد نماید. ما با استفاده از دستگاه چاپ سه بعدی می‌توانیم پیشرفت در زمینه تجاری‌سازی فناوری حسگر زیستی مبتنی گرافن آرچر متریالز را تسریع کنیم. زمانی که شرکت عهده‌دار برنامه خرید سهام جدید شد، هدف اصلی افزایش سرمایه این بود که به شرکت اجازه دهیم تا سرعت توسعه پروژه‌ها و فناوری‌های کلیدی خود را افزایش دهد. چاپ سه‌بعدی اجزای حسگر زیستی با این استراتژی سازگار است.»

آرچر متریالز از طریق همکاری این شرکت با دانشگاه آدلاید، به عنوان یک شریک صنعتی بنیانگذار مرکز تحقیقات ARC برای تحول در صنعت گرافن (ARC Graphene Hub) به زیرساخت‌های عالی، امکانات، پرسنل تحقیق و توسعه و چاپگرهای سه بعدی و دو بعدی دسترسی دارد.

در حال حاضر یک پتنت بین‌المللی توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) برای حفاظت و تجاری‌سازی مالکیت معنوی (IP) مرتبط با فناوری مواد حسگر زیستی مبتنی بر گرافن منتشر شده‌است.